Gå til innhold
Arkivverket

Skuffa og frustrert over ny kyrkjebokløysing!


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Reaksjonane frå Amerika har ikkje lata venta å seg.  Folk er frustrerte over at eit fantastisk og godt system no er endra, og ein sit med ei kjensle av å børja i første klasse på skulen att!

 

Eg er av dei som ikkje er særleg teknisk kunnig, og alt slikt med «trykk her» og «trykk der» og «bloggar» og slikt noko, er ofte svært so «gresk» for meg!

 

To ganske so «tøffe» utfordringar for meg er:

 

* Før kunne ein sjå på toppen av kyrkjebokbiletet KVAR ein var, kva prestegjeld og kva bok.  No må ein gissa eller bla seg attende til start!

 

* Og dette med å bla; ein eller annan sa noko om at ein kunne få opp eit nytt søkebilete ved å tasta oppe til venstre, men eg finn ikkje noko felt å «trykka» på der!  Dessutan, av og til ønskjer ein å komma attende til biletet der ein vel årstal på ny og ikkje prestegjeld eller sokn!  No vert eg sitjande å trykke på «attende»-knappen til fingrane vert både ømme og blå!  Kva er vitsen med å laga det so komplisert?

 

Endringane er sikkert godt meinte, men eg har berre ikkje ork til å lesa side opp og side ned med tekniske og til dels kompliserte uttrykk.  Det lyt vera KORT og ENKELT for oss vanlege av allmogen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skal gjere eit forsøk på å forklare dette:

 

post-77-0-99135600-1462272057_thumb.jpg

 

Dersom du klikkar der eg har sett raud ring oppe til venstre kjem du tilbake til innhaldssida. Den store overskrifta til høgre for dette viser kva for kyrkjebok du er i. Heilt til høgre har eg også sett ring, der kan du logge inn med same brukarnamn og passord som i forumet. Når du er innlogga kan du klikke på knappen heilt til høgre i knapperekkja (hamna visst delvis utanfor biletet mitt), dvs. den med 3 prikkar overeinannan. Deretter vel du tannhhjulet som eg har prøvd å gjere litt raudt på mitt neste bilete. Der får du tre nedtrekksmenyar:

 

post-77-0-20770100-1462272162_thumb.jpg

 

I den midterste (ikkje vist på biletet mitt) skal ein hake av for at ein ynskjer kjeldereferansen slik som den var i det gamle systemet. (Legg merke til at overskrifta i kyrkjeboka er blitt mykje meir informativ på bilete nr. 2 enn på det fyrste biletet). I den nederste nedtrekkslista (vist på biletet) hakar du av for dei tinga som du ynskjer å ha med i kjeldereferansen. Trykk lagre. Etter at du har gjort alt dette vil eit enkelt klikk knappen som skal førestille eit disk-ikon (med raud ring rundt) kopiere kjeldereferansen, slik at du kan bruke ctrl+V, "lim inn" eller det som du pleier å bruke for å lime inn kjeldereferansen i f.eks. eit tekstdokument.

 

Håpar at dette var meir oppklarande enn forvirrande. Eg har redigert innlegget etter kvart som eg skreiv.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gamle systemet var absolutt ikke noe fantastisk og godt system. Hele systemet var til hinder for at vi faktisk kan rette opp i gamle feil og publisere en del kilder som vi nå kan gjøre. I tillegg til en rekke driftsmessige problemer, og en søkefunksjonalitet som faktisk var til hinder for å finne det som faktisk finnes der. Det nye systemet gjør at det går an å finne dem!

 

Dette har vært forklart en rekke ganger i flere tråder her på forum.

 

"få opp eit nytt søkebilete ved å tasta oppe til venstre": Brødsmulesti: https://www.youtube.com/watch?v=OTZQmgYoTz0&list=PLFYjPBWMNHvNN5voKT1pSYEA4G3Xpryzq&index=2

Kildeinformasjon som i de gamle visningsprogrammene: https://www.youtube.com/watch?v=8MAoxw4giVE&index=4&list=PLFYjPBWMNHvNN5voKT1pSYEA4G3Xpryzq

 

Dette står også grundig forklart i bloggen, som også har vært referert til en rekke ganger her i forum: http://blogg.digitalarkivet.no/post/142350028490/navigering-fra-bildevisning-til-s%C3%B8keskjema-og

 

Du kan også klikke på i-tasten eller i-symbolet til høyre i navigeringflata for å få opp langt mer informasjon om kilden enn det du vil få via den gamle kildestrengen.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til venstre for "innhold" (sjå starten av mitt forrige innlegg) kan du gå heilt tilbake til det opprinnelege søkjebiletet ("kirkebøker i Norge"). Skal ein søkje i kyrkjebøkene frå utlandet har dei ein eigen inngang, Dessutan er sjeleregistera og dei borgarlege vigselsprotokollane flytta over til "diverse bøker", som har inngang her. Alle dei ulike inngangane er tilgjengeleg frå https://media.digitalarkivet.no (Denne inngangen finn du også under "hjem" oppe heilt til venstre på bileta mine). (Denne lenkjerekkja som byrjar med "hjem" og endar med ein bilde-id (i dette tilfellet kb20050810040022) er det som Espen kallar brødsmulesti).

 

Som eit supplement har eg lagt ut dei gamle fylkesvise listene slik at desse kan brukast som eit supplement. Desse kan lastast ned her.

 

(Dette innlegget vart posta før eg vart oppmerksam på at Espen har svart, og redigert litt etterpå.)

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Torbjørn og Espen for nye innlegg.

 

Framleis er det mykje «teknisk» ute og går.  Når eg omsider greier å finna kyrkjeboki som eg leiter etter og «trykkar» på den sida eg ønskjer, får eg berre opp eit bilete som dekker heile skjermen!

 

AHA - no ser eg at det mellom hieroglyffane oppe på skjermen òg gøymer seg eit «symbol» som ein kan «trykka» på for å endra biletstorleiken, og då får eg opp det biletet som Torbjørn syner til!  Då kan det sjå ut som om det problemet har løyst seg...

 

Men ei anna sak:  Eg var alltid vand til å «trykka» ein eller annan stad på biletet for å få fram neste side.  No er ein nøydd til å «sikta» på piltasten oppe i menyen.  Kvifor har de endra på dette?  Og kvifor tek det so lang tid for å få fram nytt bilete?

 

Elles er eg spend på kor lang tid det vil gå før ein neste gong må børja i første klasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eneste frustrasjon, så langt, er at jeg må zoome inn på nytt hver gang jeg skifter side. Slik var det ikke før. Eller er det noe jeg ikke har fått med meg her?

 

mvh

 

Nils Vibe


Min eneste frustrasjon, så langt, er at jeg må zoome inn på nytt hver gang jeg skifter side. Slik var det ikke før. Eller er det noe jeg ikke har fått med meg her?

 

mvh

 

Nils Vibe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eneste frustrasjon, så langt, er at jeg må zoome inn på nytt hver gang jeg skifter side. Slik var det ikke før. Eller er det noe jeg ikke har fått med meg her?

 

Ja, du kan låse zoom. Se brukerveiledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å finne ut av alle disse valg mulighetene og hvordan låse de for meg.

Jeg stenger jo PC-en eller legger ned nettleser en del ganger og når jeg så prøver meg igjen, er alt jeg trodde jeg hadde satt opp; BORTE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også mektig forbannet på det nye kirkeboksystemet men har etter endel feiling fått det til å virke bra. MEN, at dette nye er meget bedre enn det gamle er en løgn.

Så var det pantebøkene, eidendom da, det fungerer ikke som før..bare noe fordømt rot.  Før fikke jeg fra alle  gardene feks. i Ringsaker på samme side og kunne bare bla nedover til den jeg skulle ha.  Så se på de plassene som ble utskilt fra den garden.    Nå finner jeg ikke den samme lista. Hvor har dere gjemt den? Trenger dette får å skrive om husmannsplasser...utskilt når til hvem ,skjøter etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne lista er forsåvidt grei men klikker du på bruk 1 Granerud og sidetallet 1060 så får du gard nr. 30 LilleBørke. Det er ikke som før.. Nå var jeg ute etter gard 27/1 og alle plassen under 27 / 1,   27/2, 27/3, 27/4 27/5, 27/6, 17/7 og 27/8     Hvor finner jeg dem nå. Før fant jeg Bjørge 27/1 og alle plssene på EN side og så kunne jeg ta opp og titte på hver og en.   UFFDA.

Endret av Hans Andersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok ser den der men det er enda noe tull her. Ønsker da å se hva som skjer på bruk 2 Bjørgerud, klikker på sidetallet. HVa kommer opp. IKKE BJØRGERUD bruk 27/2 men LilleBørke gard når 30. FY TE KATTA FOR NOE DRITT. Nå er jeg skikkelig forbannet.  Hva gjør jeg da for åse hva som ha skjedd på 27/2???????

Endret av Hans Andersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg støttar Hans (innlegg #11) i at akkurat dette var mykje betre før:

http://web.archive.org/web/20160422024422/http://www.arkivverket.no/URN:tl_read?idx_primreg=PREG&idx_fylke=4&idx_sted=Ringsaker&idx_farm=all&idx_textsearch=&js=j

 

Elles er det slik at om ein brukar ei lenke frå den gamle lista vert ein vidaresend til feil stad. Ein opererte med to sortar lenker, og dei som var definert som permanente hadde eit minusteikn og deretter eit bildenummer. Lenkene i lista har derimot eit sidenummer til slutt. Kjelde-id (som heller ikkje er definert som permanent) er så langt rett. Framgangsmåten vert følgjande: Eiter at ein er vidaresend kan det hende at ein får melding om at kjelda ikkje finst, då må ein endre slutten på lenka i nettlesarvindauget til eit lågare tal. Når ein fyrst er kommen inn i boka finn ein stort sett rett bilete ved å gå inn på det sidenummeret som vart vist til i den opprinnelege lenka. Dette er svært krøkkete, men skal vere mogeleg å få til. Sidan sidenummera ikkje er permanente kan desse bli endra, og då vil ein ikkje finne rett side ved å bruke framgangsmåten min.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempel på bruk av Wayback machine: Bjørge, br. nr. 1: http://www.arkivverket.no/URN:tl_read?idx_id=13930&idx_side=288

gjev bilde 288:

https://media.digitalarkivet.no/view/13930/288

medan rett adresse er side 288:

https://media.digitalarkivet.no/view/13930/172

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne lista er forsåvidt grei men klikker du på bruk 1 Granerud og sidetallet 1060 så får du gard nr. 30 LilleBørke. Det er ikke som før..

Her må det jo rett og slett vere ein feil.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev inn Hedmark fylke.. Ringsaker kommune  og gard 27.  så lang ok.  Da kommer alle brukene frem  men da er det meningen at en kan klikke på sidetallet utenfor bruk 2 og få frem det som står om denne plassen.?  Men jeg får Gard nr. 30  . Det er jo helt gæærnt. Burde ikke slikt fungere skikkelig før en tar vekk noe som mange har brukt lenge og som har fungert bra?

 

Ja det er det vi påstår også . noe er riv ruskende galt her. La oss får den gamle metoden til disse nye datafrikene få dette nye til å fungere. De sitter ikke og bruker dette dag ut og dag innog blir mer og mer frustrerte og klager. Så kommer det en fra arkivet og smiler så søtt og sier at alt er så mye bedre enn før. HUFF!

Endret av Hans Andersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok ser den der men det er enda noe tull her. Ønsker da å se hva som skjer på bruk 2 Bjørgerud, klikker på sidetallet. HVa kommer opp. IKKE BJØRGERUD bruk 27/2 men LilleBørke gard når 30. FY TE KATTA FOR NOE DRITT. Nå er jeg skikkelig forbannet.  Hva gjør jeg da for åse hva som ha skjedd på 27/2???????

 

Noko er hakkande gale. I trefflista står det side 969, medan ein kjem til side 1001-1002. Skriv du inn side 969 kjem du til rett gard: https://media.digitalarkivet.no/view/13931/220

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg å spørre Espen Tønnesen som skryter så av dette flotte nye.

Finn Hedmark fylke, Ringsaker kommune og gard 27/1   (Bjørge)  Lista med plassene unde Bjørge komme opp.

Så vil jeg gjerne se hva som skjer på Bruk nr. 2   og klikker på sidetallet.   Gard når 30 kommer opp.  Hva gjør du Espen for å få frem det som skjedde på bruk nr. 2 ?  En litt finurlig tryllekunst med dette flotte nye ?   Er litt stygg nå men nå må det gjøres noe med dette tullet, ikke bare si det er flott og fint og lage tullete blogg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt med sutringa!

 

Få ut fingern, sett dere ned og les bruksanvisningene isteden! Finner dere noe som ikke er riktig, så bidra med en nøyaktig beskrivelse av det som er feil, og presenter et forslag til en bedre løsning!

Jeg var sjøl tidlig ute med klager på mange småting som etter min mening ikke var helt OK, og jeg har bare fått høflige og gode svar på det jeg har bemerket, og sett at det fortløpende har blitt arbeidet med å få alt på plass. Det er faktisk noen som skal skrive kodene for at dataene skal komme ut på skjermen, det er også noen som må bruke tid på å lage en 'tullete blogg' slik at ihvertfall vi andre kan lese den og følge med på hva som skjer.

Og så skal vi kanskje være litt takknemlige for det vi faktisk har, Norge er ett av svært få land i verden hvor all denne informasjonen er tilgjengelig for alle, med åpningstid hele døgnet, og helt gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.