Gå til innhold
Arkivverket

Hvor er dissenterne naa?


Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Jeg ser ikke dissenterne.  Ser etter døpt i Selje SF og kan ikke finne Alfred Sørensen f. 22/3 1882.  Var foreldre dissentere?

(mor var Stine Martine Jakobsdtr.)  (Am.i:2b)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å finne dissenterprotokoller velger du "dissenterprotokoll" og/eller "vigselsbok (dissentere)" i menyen for kirkeboktype. Søket kan filtreres ytterligere ved å velge noe i de andre menyene, men det ser ikke ut til det er lagt ut noen dissenterprotokoller for verken Selje eller Sogn og Fjordane for øvrig.

 

Det ser heller ikke ut til at de ordinære kirkebøkene for Selje inneholder listetypen "fødte barn av dissentere".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselsdato 22/3 1882 er feil opplysning fra Margaret?

 

 

Kanskje Alfred var født i 1872?

Eller er opplysningen ved emigrasjon feil?

Ser at Stine Jacobsdatter Hals født 1855, emigrerte 23 mai 1884,med sønnen Alfred Sørensen Hals,født 1873.

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=0223EMIG&gardpostnr=77&merk=77#ovre

 

Jeg finner Alfred Hals f mars 1882 Norge, i South Dakota i 1900.

Immigrasjonsår 1883.Stine bor det også.

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:MMRS-Y56

 

Ser at han står med fødselsår 1882 på det øvrige tellingene også.

Da er det feil fødselsår (feil avskrift?) på emigrantlisten.

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror emigrantlister tar feil.  Alltid i USA står det 1882.  Men hvor i hele verden er dåpen?  Og ok, det kanskje ikke har dissentere fra Selje i kirkebok.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.