Gå til innhold
Arkivverket
knut fasting

Sandberg fra Finnland

Recommended Posts

knut fasting

Hei.

Jeg har i min base en Magnus Sandberg, 1757-., g.m. Else Svane, i Tornedalen med en etterslekt i Norge.

Så finner jeg her:

http://www.sukuhistoria.fi/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=2449&p=8681&sid=7c0efc7e0777e1cdf75d8dbeba8056a1

(Jeg må med skam medgi at mitt kjennskap til vårt nabolands språk innskrenker seg til dårlig uttalte bannord)

Kan noen hjelpe med en oversettelse/en gjennomlesning og si noe om relevans ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Linda Wathne

Den urlen som er oppgitt..og som noen gjentar lenger nede for å få den korrekt... og som krever innlogging om man klikker på den, er til en kirkebok fra Ylitorneo ( Yli Torneo), over døpte, viede og begravde 1718-1801. Vedkommende ser ut til å be om litt tydehjelp for år 1757, figur(bilde?) 84, september. Magnus Magnusoni .... Sandberg?

Lenger nede står det nevnt sånn omtrent: forfader(esi-isäni) Soldat(Sotilas) Magnus Sandberg født 1757.

Finsk kan ikke jeg heller, men litt knoting i Google funker greit nok. Så er det litt ordlistehjelp her: https://familysearch.org/wiki/en/Finnish_Genealogical_Word_List

Mvh

Linda

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Lise Hansen

Soldat Magnus Sandberg og Elsa Svahn giftet seg i allfall i Paackola i Kemi landsförsamling 10/3-1782: http://hiski.genealogia.fi/hiski?en+t3021921

Endret av Anne-Lise Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Lise Hansen

Her er barna deres:

Kemin maaseurakunta - Kemi landsförsamling - christened

• Father's first name: MAGNUS => Magnus
  • Father's last name: SANDBERG => Sandberg, Sandberg el. Matinla
  • Mother's first name: ELSA => Elisabet, Elsas

Born Christened Village Farm Father Mother Child

sl.gif13.9.1781 14.9.1781 Ilmola   Sold: Magnus Sandberg Fästeqv: Elsa Svahn Catharina Christina

sl.gif17.8.1786 20.8.1786 Paackola   Sold: Magnus Sandberg Elsa Ericsd:r Johannes

sl.gif3.7.1791 6.7.1791 N:Paackola   Sold: Magnus Sandberg Elsa Svahn Nils

sl.gif2.7.1794 3.7.1794 Neder Packola   Sold: Magnus Sandberg Elsa Svahn Susanna

sl.gif19.5.1796 22.5.1796 Forsby   Sold: Magnus Sandberg Elsa Svahn Elsa

sl.gif24.11.1797 26.11.1797 Forsby   Sold: Magnus Sandberg Elsa Svan Pehr

Endret av Anne-Lise Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
knut fasting

Takk, takk !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.