Gå til innhold
Arkivverket

Sandberg fra Finnland


knut fasting
 Del

Recommended Posts

Hei.

Jeg har i min base en Magnus Sandberg, 1757-., g.m. Else Svane, i Tornedalen med en etterslekt i Norge.

Så finner jeg her:

http://www.sukuhistoria.fi/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=2449&p=8681&sid=7c0efc7e0777e1cdf75d8dbeba8056a1

(Jeg må med skam medgi at mitt kjennskap til vårt nabolands språk innskrenker seg til dårlig uttalte bannord)

Kan noen hjelpe med en oversettelse/en gjennomlesning og si noe om relevans ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den urlen som er oppgitt..og som noen gjentar lenger nede for å få den korrekt... og som krever innlogging om man klikker på den, er til en kirkebok fra Ylitorneo ( Yli Torneo), over døpte, viede og begravde 1718-1801. Vedkommende ser ut til å be om litt tydehjelp for år 1757, figur(bilde?) 84, september. Magnus Magnusoni .... Sandberg?

 

Lenger nede står det nevnt sånn omtrent: forfader(esi-isäni) Soldat(Sotilas) Magnus Sandberg født 1757.

 

Finsk kan ikke jeg heller, men litt knoting i Google funker greit nok. Så er det litt ordlistehjelp her: https://familysearch.org/wiki/en/Finnish_Genealogical_Word_List

 

Mvh

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er barna deres:

 

Kemin maaseurakunta - Kemi landsförsamling - christened

  • Father's first name: MAGNUS => Magnus
  • Father's last name: SANDBERG => Sandberg, Sandberg el. Matinla
  • Mother's first name: ELSA => Elisabet, Elsas

Born Christened Village Farm Father Mother Child

sl.gif13.9.1781 14.9.1781 Ilmola   Sold: Magnus Sandberg Fästeqv: Elsa Svahn Catharina Christina

sl.gif17.8.1786 20.8.1786 Paackola   Sold: Magnus Sandberg Elsa Ericsd:r Johannes

sl.gif3.7.1791 6.7.1791 N:Paackola   Sold: Magnus Sandberg Elsa Svahn Nils

sl.gif2.7.1794 3.7.1794 Neder Packola   Sold: Magnus Sandberg Elsa Svahn Susanna

sl.gif19.5.1796 22.5.1796 Forsby   Sold: Magnus Sandberg Elsa Svahn Elsa

sl.gif24.11.1797 26.11.1797 Forsby   Sold: Magnus Sandberg Elsa Svan Pehr

 

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.