Gå til innhold
Arkivverket

Svendsenga - Maridalen FT 1910


Øyvind Sørgjerd
 Del

Recommended Posts

Hei, søker etter min oldemors Gina Gulbrandsen familie i FT 1910 (Ginas far Gustav Gulbrandsen) , finner de i 1900 (Stubberud gård i Maridalen) og finner henne i kirkebok 1911 når hun døper min mormor Ester Regine Snarberg, bosted er da Sven(d)senga under Brekke gård.  Dvs like i nærheten av Stubberud gård.  Er det huller i FT 1910 for Aker da jeg ikke finner Svendsenga spesielt (evt i Oslo, hvis de skulle tatt midlertid bolig i Oslo, noe som er lite sannsynlig, vil tro at de bodde 1910 på Svendsenga) ?

 

 

Vennlig hilsen

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være manglende avskrift fra original tellingen?  Merkelig at det ikke er registrert noen boende på Svendsenga FT 1910...  hvordan kan man sjekke mot originalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får Riksarkivet svare på, for denne tellingen oppbevares jo der.

 

I adressebok for Aker i 1916-1917 er Gustav Gulbrandsen fortsatt bosatt i Svensengen:

Akershus fylke, Adressebøker nr. 1916-1917 (1916-1917), Bokside, Side 41
Permanent bilde-ID: db10151511039834
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/db10151511039834
 


Det er en Gina Gulbrandsen på Vaggestein, ser jeg. (Det var en annen f. 1840.)

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være manglende avskrift fra original tellingen?  Merkelig at det ikke er registrert noen boende på Svendsenga FT 1910...  hvordan kan man sjekke mot originalen?

 Hvis du mener det er mangler eller avvik i FT1910 kan du enten legge inn en korrekturmelding på Digitalarkivet, http://arkivverket.no/arkivverket/Digitalarkivet/Hjelp/Korrektur, eller sende en epost til digitalarkivet@arkivverket.no. Arkivverket vil da sjekke transkriberingen opp mot originalen, og deretter rette opp eventuelle transkriberingsfeil.

 

Vennlig hilsen

 

Seksjon for brukertjenester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.