Gå til innhold
Arkivverket

Nesodden prestegjeld, Akershus. Når blir kirkebøkene skannet fra tiden før 1814?


Bjørn Piro
 Del

Recommended Posts

Jeg forsøker nå å finne slekt bakover i Nesodden prestegjeld, Akershus, men der får jeg meg en overraskelse. For når det gjelder ministrialbøkene fra tiden før 1814 får jeg bare følgende bilde opp: "Her mangler en side eller et oppslag, som dessverre ikke er skannet ennå. Digitalarkivet er klar over dette og du trenger ikke melde fra". 

 

Dette var jo skuffende, men er det virkelig slik at man ikke er i mål med all skanning hva kirkebøker angår? Det er første gang noe slikt inntreffer for mitt vedkommende. Statsarkivet i Oslo antar jeg har kopier som kan brukes på lesesalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en teknisk feil som vi skal få rettet.

 

Det var litt tilfeldig at jeg så dette emnet nå, for vi følger ikke med på alt som skjer i Brukerforumet. Det er fint om feilmeldinger og spørsmål om skanningene stilles i Spørsmål om skannet materiale (jeg flytter spørsmålet dit).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo flott at det nå blir rettet opp! Beklager at det kom i feil "kasse".

 

Det var fint at du gjorde oss oppmerksomme på feilen! Vi følger opp saken i løpet av dagen, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.