Gå til innhold
Arkivverket
Karl-Erik Eilertsen

Opphav til Elen Maria Larsdtr gm Jonas Svan Axelssen 7. mai 1824

Recommended Posts

Karl-Erik Eilertsen
Jeg leter etter opphavet til Elen Maria Larsdatter som giftet seg med Jonas Svan Axelssen i Evenes kirke 7. mai 1824. Hun hadde da bosted Balsnes, Ofoten, mens brudgommen kom fra Bakjord, Ofoten. Kilde: SAT, Ministerialprotokoller, klokkerbøker og fødselsregistre - Nordland, Ministerialbok nr. 863A06, 1821-1851, s. 373-374

Jeg vet at de bosatte seg på Laksa (Laxaae) i Evenes og fikk flere barn der. Da hun døde, 20. april 1848, ble alderen oppgitt til 56 år, altså født ca 1792. Ved FT i 1801 antar jeg at det er denne 8 år gamle Elen Maria Larsd som var tjenestejente hos Ole Andersen og Ane Andersd, Balsnes. Hun finnes videre konfirmert, med bosted Balsnes, i 1807. Da var hun 17,5 år, noe som skulle indikere at hun var født rundt 1790. Jeg har ikke klart å finne en passende døpt jente i Ofoten i dette tidsrommet og kjenner derfor ikke opphavet. Noen som kjenner til denne kvinnens oppphav?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum

Slettet

Endret av Ann-Mary Engum

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.