Gå til innhold
Arkivverket

Berge famile jakt


Rune Gulbrandsen
 Del

Recommended Posts

Hei. Ny med dette og deler av historie er greit finne. Men da ingen har forsket før og omtrent ingen gjenlevende med info er det vanskelig finne ut ting da lesbare bøker etc er så delt opp i områder og når det er dårlig med datoer i tillegg blir det blind jakt. Det jeg her lurer på er hjelp til foreldre evt søsken til Gerhard berge f.13.02.1876 han står noen steder som Gerhard og noen steder med Gerhard Johan berge. Finner at han var gift i 1900 med wilhelma\vilhelma\wilhelmine (nevnt med mange fornavn) kristence\kristense (mellomnavn) født Abrahamsen, Men vet ikke når de giftet seg. Funnet 4 barn av dem som jeg må prøve ta tak i senere. Jeg kommer fra gren under Georg Waldemar berge. Så full kontroll på han (om ikke "skjellet i skapet" ☺ De andre er blanke annet en fødtsels dato by. Og hvor er Arndal som står på wilhelmine. Sies hun kommer fra telemark, men ender hele tiden i DK når søker Arndal.

 

Ble mye skriverier, men håper dere skjønner og kan hjelpe\tipse litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1910 synes familien å ha flyttet til Kristiansand. Da står det at mannen var født i Bergen, hans kone i "Arndal", mens sønnen Sigurd skulle være født i Flekkefjord, men jeg fant ham ikke døpt der. Jeg finner heller ikke Gerhard Berge døpt i Bergen! Jeg finner heller ikke Wilhelma blant døpte 1878 i Arendal heller!

 

Vielsen ville hjelpe mye her, siden den rimeligvis ville gi navn på fedrene til brud og brudgom.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dåpen til Wilhelmina og Gerhard Johan er lagt inn i de andre temaene som Rune har opprettet.

 

----

 

Gerhard  Johan var døpt i Birkeland ,Fana.

 

Gerhard Johan Berge f.13,02,1876

 
Startet av Rune Gulbrandsen, 27 May 2016 

 

----

 

Telemark-Abrahamsen

----

 

Endret : Hjelp til å tyde skrift
Startet av Rune GulbrandsenMay 27 2016 11:05

 

 

 

 

Gerhard Johan Berge f.13,02,1876

 
Startet av Rune Gulbrandsen, 27 May 2016 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.