Gå til innhold
Arkivverket

Trenger tydehjelp barnedåper i Vang


Bjørn Andreas Johansønn Løkken
 Del

Recommended Posts

Hei jeg trenger tydehjelp til å sjekke om jeg har funnet dåpen til Sigri Jørgensdatter , født i 1730 i Vang , hvis far må være en Jørgen 

 

Jeg har funnet noe jeg synes ligner sånn omtrentlig , det er på høyre side , og midt på i venstre kolonne , jeg tror datoen skal være 5 februar . Her trenger jeg farens fulle navn , og likeledes også på faddere .

 

https://media.digitalarkivet.no/kb20070512890191

 

 

Og så leter jeg etter dåpen til en Peder Olsen hvis far må være en Ole , her har jeg funnet 3 stykker i det aktuelle tidsrommet 1725 

 

Peder 1 ; står i venstre kolonnen , datoen ser ut som 18 mars 

 

Peder 2 ; står i høyre  kolonne , datoen ser ut som 8 august 

 

Peder 3 ; står i høyre kolonnen , datoen ser ut som Dom. 14 a Trini.

 

Hvilken av disse som er min riktige Peder vet jeg ikke , men et stikkord som kan gi svaret kan være gardsnavnet Leerberg , derfor trenger jeg fullt navn på fedrene , samt også fullt navn og gardsnavn på alle fadderne også .

 

 

https://media.digitalarkivet.no/kb20070512890171

 

 

På forhånd tusen hjertelig takk , setter umåtelig stor pris på denne hjelpen jeg får her inne , uten dere hadde jjeg aldri kommet dit jeg er idag . 

Endret av Bjørn A Løkken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den fyrste lenka di rett? Eg kjem til ei side med Drengebørn.

 

Peder 1: Ole Pederen Agershaven (med forbehold)

 

Peder 2: Ole Erichson Sta... (her har eg ikkje nok lokalkunnskap til å gjete)

 

Peder 3: Ole Pederson? Skogstad 

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Aase , takk for svar og innspill 

 

Lenka er riktig , men dåpen til pikebarna er på høyre side  og midt på i venstre kolonne , jeg tror datoen for dåpen skal være 5 februar 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ja, beklagar at eg ikkje las beskrivelsen din nøye nok.

 

Jørgen Sandvolds daatter døbt og kaldet Maren - les eg, då passar det vel ikkje så bra for deg?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ja, beklagar at eg ikkje las beskrivelsen din nøye nok.

 

Jørgen Sandvolds daatter døbt og kaldet Maren - les eg, då passar det vel ikkje så bra for deg?

 

Tusen hjertelig takk for god hjelp Aase , det ble bomskudd på Sigri , men jeg leter videre jeg  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.