Gå til innhold
Arkivverket

Bergliot / Bergljot Viola, født 1911, hvem var hun?


Ine Berg
 Del

Recommended Posts

Jeg tror dette kan være Olga Marie, Nicoline og Julie Karolines familie i 1885 i Kristiania: http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01053257074483

(utdrag)

009   00 Lars Andersen 1836 Sverige     Arbeider

010 00 Alida Andersen 1836 Sverige        

011 00 August Andersen 1864 Fredrikshald     Arb.

012 00 Carl Andersen 1866 Fredrikshald     Arb.

013 00 Julie Andersen 1869 Fredrikshald        

014 00 Richardt Andersen 1871 Fredrikshald        

015 00 Marie Andersen 1875 Fredrikstad         <<<  (Olga Marie f. 1875)

016 00 Nicoline Andersen 1878 Fredrikstad        

017 00 Hjalmar Andersen 1880 Kristiania    

 

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene til Olga Marie flyttet med en sønn til Halden fra Mo i 1866:

 

  Prot. ref. Side Lp.nr. Dato Flytta frå Flytta til År Merknad

4234 1 100 11 1866 Mo, OPRXY S Halden 1866 Døypestad:!!, S Rolle Stilling Førenamn Etternamn Gard/Bustad Kjønn Alder Attest

4234 Innflyttar Arbeider g hp Lars Johan Anderson Halden m 29 år 4/12-65 fglass.gif

4235 Innflyttar g h Alida Maria Sofie Andreasd Halden k 29 år 4/12-65 fglass.gif

4236 Innflyttar s August Ludvig Larsen* Halden m 1 år 4/12-65 fglass.gif

.

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=If01001812&gardpostnr=4234&personpostnr=4234&merk=4234#ovre

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=If01001812&gardpostnr=4235#nedre

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen August f. 1864 i tellingen er født i Mo socken, Bohuslän:

 

August Ludvig Larsson
Sweden Baptisms

Name August Ludvig Larsson

Gender Male

Christening Date 16 Oct 1864

Christening Place MO,GOTEBORG OCH BOHUS,SWEDEN

Father's Name Lars Aug. Andersson

Mother's Name Alida Maria Sof. Andersdr

 

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...
På ‎18‎.‎06‎.‎2016 den 0.21, Ine Berg skrev:

På gravsteinen deres på Nordre gravlund i Oslo (ifølge ID 606557 på Gravminner) så ble hun født den 8. august 1911 og døde den 29. oktober 1975.

 

Mannen hennes het Bjarne A. Haakensen. Jeg vet ikke hvor og når de giftet seg (?).

 

 

Jeg håper veldig på at noen vet hvem Bergliot / Bergljot Viola var , hvem som var foreldrene hennes og hvor hun ble født. 
Har prøvd og finne utav det lenge men klarer det visst ikke på egenhånd. Om det finnes noen dødsannonse, det har jeg ikke greid og fått undersøkt.

 

Veldig glad for alle tips og hjelp, tusen takk.ta
 

Hei, jeg er datter av Bergliot Viola og min far var Bjarne Aleksander Haakensen. Hun ble født i Oslo i august 1911. Fikk 4 barn: Sølvi, Elfi, Marit (som er meg, og ble adoptert bort) og Brith. Sølvi og Brith er dessverre døde, er Elfi og meg igjen.  Ta gjerne kontakt med meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Maritg skrev:

Hei, jeg er datter av Bergliot Viola og min far var Bjarne Aleksander Haakensen. Hun ble født i Oslo i august 1911. Fikk 4 barn: Sølvi, Elfi, Marit (som er meg, og ble adoptert bort) og Brith. Sølvi og Brith er dessverre døde, er Elfi og meg igjen.  Ta gjerne kontakt med meg :-)

 

Kanskje du kan bruke fullt navn? :-)

https://www.digitalarkivet.no/content/181/endre-visningsnavn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På ‎19‎.‎06‎.‎2016 den 20.31, Ine Berg skrev:

Hei igjen, jeg fikk en melding om at familienavnet hennes var Hilmand / Hilman / Hillman / Hillmann / Hilmann  

og anser denne kilden som pålitelig men det gjenstår jo og få bekreftet etternavnet.

 

Takk til deg!

Olga Marie Andersen var hennes pikenavn. Gift med Kristian Hillmann. To barn  med ham, Arve og Erling. Faren til Bergliot er jeg usikker på, selv om jeg har en god mistanke.  Bergliot fikk 4 barn, Sølvi, Elfi, Marit (meg) og Brith. Bare jeg lever. Er mange etterkommere etter henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.