Gå til innhold
Arkivverket

Maren Christiansdotter Urnes - fødd Hafslo 1851 - til Amerika 1854 - gift 1870 med Peder Gulbrandson - lagnaden deira? - ei skikkeleg utfordring!


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Hjarteleg takk til Egil for nye interessante - og avklarande - innlegg!

 

Etter dei siste opplysningane ser eg at Johanna Hultberg er ein annan person enn ho me leiter etter, og i FT1885 kjem ho fram som dotter av den nemnde Gilbert Anfindson i Stearns Co., MN: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HT-DT67-W24

 

Men dette tyder òg at me har med to ulike personar å gjera, Jane Gilbertson - 16 år i 1885, og Johanna (Gilbertson) - 13 år i 1885, so leitingi etter Jane, som eg mistenkjer for å vera identisk med «vår» Johanna Marie, lyt nok halda fram...

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å oppspora denne huslyden!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Eg vil i kveld gjerne få henta fram att denne kjempeutfordringi som framleis står uløyst og som eg SO GJERNE vil freista finna ut av.

 

Ifølgje mottekne dokument (sjå innlegg #21) slo Maren alias Mary Gilbertson seg tydeleg i lag med ein Severt Knutson og arbeidde i «gledeshus» ulike stadar i North Dakota, men kvar kan det ha vorte av borni hennar?  So merkeleg at det skal vera so heilt umogeleg å finna spor etter denne huslyden!?

 

Eg syner eller til innlegg #22 for øvrige kjende opplysningar.

 

Eg takkar på ny for framifrå bistand til freistnadane på å oppklara denne kjempeutfordringi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So har eg fått hjelp av Egil til å komprimera denne skilsmålsfili som eg mottrok frå Amerika.  Hjarteleg takk til deg, Egil!

 

Dette er interessant lesing, men til tross for det står eg framleis «bom fast» når det gjeld å spora opp huslyden til Mary Gilbertson og borni hennar...

 

Kanskje er det nokon som ser ei òpnkng ein eller annan stad?

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand til å kartleggja denne huslyden!

Gilbertson v. Gilbertson.compressed.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kjempeutfordringi ligg hjartet mitt svært nær å løysa, og eg ønskjer i kveld å henta denne saki fram att....

 

Heile saki ser for meg ut til ikkje berre å vera ei «ætteutfordring», men òg ei «sosialutfordring»... (sjå mellom anna vedlegget i innlegg #29).  Pionerane i Midt-vesten hadde det ikkje alltid like lett, men nettopp difor tykkjer eg det er særleg viktig å freista komma nærare inn på desse menneski som høyrde til «grunnstammen» i samfunnet.

 

Eg takkar på ny for alle gode tips som kan føra til ei oppsporing av Mary Gilbertson og huslyden hennar!  Ein stad må dei jo vera...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har no motteke nye opplysningar om rettssaki mot Mary Gilbertson frå hausten 1887, men om det hjelper oss so mykje, veit eg ikkje.

 

Mary vart gjennom lokal presse i Fergus Falls, MN innkalla til rettsforhandlingar om skilsmålet.  Dette heldt på i ein lengre periode, i alle fall fram til våren 1888, men ho melde seg ALDRI for retten, og dei har i Otter tail Co., MN ikkje greidd å finna noko «final judgement» i saki.  Kanskje kan me tolka dette slik at Mary for lengst hadde forlete distriktet og oppheldt seg på ein heil annan stad?

 

Eit faktum som KAN tyda på at det aldri vart dom i saki, er dette:  Då Peter ville gifta seg på ny, so skjedde dette eit langt stykke lenger sør i Minnesota, i Marshall, Lyon Co., MN 23.9.1893.  Då kalla han seg for Peter NELSON «of Yellow Medicine Co., MN» (faren heitte jo Gulbrand Nilsson Sagbraaten!), men då borni i andre ekteskapet tok til å komma, vart namnet endra attende til Peter Gilbertson!!  Han flytte etterkvart med andre kona si attende til Otter tail Co., MN og døydde der!  Var han i røyndi bigamist??

 

Dette er ei svært so spennande sak, og eg vonar verkeleg me greier å finna ut kva som skjedde med Mary og borni hennar!  Ein eller annan stad MÅ dei jo vera, berre ein kan leita på «rette staden»!

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å løysa denne kjempeutfordringi!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Eg vil i kveld gjerne få henta fram att denne kjempeutfordringi som gjeld Mary Gilbertson som mannen Peter, etter at han i 1887 hadde slept ut frå Minnesota statsfengsel i Stillwater, MN etter ni år bak murane, påstod at hadde vorte ein del av prostitusjonsmiljøet i området Fargo - Portland - Hillsboro, ND, og han forlangte skilsmål.

 

Eg har saumfare tilgjengelege kjelder i Otter tail Co., MN, alt utan resultat, men ein eller annan stad må det jo ha vorte av Mary og borni hennar!

 

Ein «thanksgiving» kjempetakk for alle gode tips i denne saki!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Eg vil endå ein gong gjerne henta fram denne saki som ligg hjartet mitt so nær for å finna ei løysing på.

 

KVAR VART DET AV MAREN CHRISTIANSDOTTER (GILBERTSON) OG BORNI HENNAR ETTER 1881?

 

OG KVEN VAR DENNE SEVERT KNUDSON SOM HO SKAL HA BUTT I LAG MED I FLEIRE ÅR ETTER?

 

So er det at eg i dag vert merksam på ein Sivert M. Knudson som gifte seg i Goodhue Co., MN 25.10.1887 med Kari «Carrie» Christophersdotter Fladhammer frå Luster.  Han dukka tydeleg opp frå «inkje» og forsvinn att like kjapt!

 

Kan det vera same mann?  Sjå dette emnet: https://forum.arkivverket.no/topic/238367-sivert-m-knudson-gift-i-goodhue-co-mn-i-1887-forsvinn-før-1891-kven-i-all-verdi-var-han/

 

Eg ville vorte den gladaste personen i heile Brukarforum om nokon greier å løysa denne kjempegåta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Innlegg #34:

 

Eg vil i kveld gjera ein siste freistnad på å henta fram att denne kjempeutfordringi som eg har hatt liggjande som absolutt «første prioritet» for å løysa!

 

Manuskriptet mitt ser ut som følgjer:

 

~~~~~~~~~~~~~~

 

Maren Christiansdotter, kjend som Mary Christie, var f. i Hafslo 20.3.1851, men utvandra til Amerika med mor si i 1854.  Ho flytte 1863 til Goodhue Co., Minn. og gifte seg i Red Wing, Minn. 10.12.1870 med Peder Gulbrandson frå Aurdal prestegard i Nord-Aurdal, i Amerika kjend som Peter Gilbertson.  Han var son av husmann Gulbrand Nilsson på Sagbråten under Aurdal prestegard og andre kona Olia Pedersdotter frå Åberg og f. i Nord-Aurdal 5.3.1845, men utvandra til Amerika med far sin og fleire søsken i 1865.  Peter og Mary budde kan henda ei kort tid i Minneola township, Goodhue Co., Minn., men flytte so til ein farm i Oscar township, Otter tail Co., Minn.  Peter vart i 1877 etter eit bròtsverk dømd til ni års fengsel i Stillwater, Minn., men Mary vart buande på farmen deira til denne vart seld i 1881. 

 

     ¤¤¤¤¤ (lived there 1880 – must have moved on! – she supposedly a «Prostitute» in Fargo/Hillsboro/Portland, ND in the mid-188o's - lived with Sivert Knutson!? - Peter in prison at Stillwater, MN until 1886!?)


 

     ¤¤¤¤¤ (number of sons and daughters? – incl.:

            * Johanna Marie, Goodhue Co., Minn. Sep. 29, 1869, father: John Andreasson Tornaes of Red Wing, Minn.

            * Olina, Otter tail Co., MN June 2, 1872

            * Marie, Otter tail Co., MN July 8, 1873

            * Julie, Otter tail Co., MN Nov. 2, 1874

            * Christian, Otter tail Co., MN Mar. 12, 1876

 

     Peter gifte seg att i Marshall, MN 23.9.1893 med Elsa Jørgensdotter frå Skinlo i Breim, Gloppen, i Amerika kjend som Helen Jorgenson.  Ho var dotter av gardbrukar Jørgen Børreson på Skindlo og kona Anna Sophie Berntsdotter frå Solheim i Hyen og f. i Gloppen 21.9.1859.  Ho utvandra til Amerika i 1886 og d. i Dalton, Minn. 25.7.1953.  Dei farma i Marietta, Minn., Elbow Lake, Minn. og Dalton, Minn. der Peter d. 17.6.1919.  Dei fekk fire born i lag, og Helen hadde dessutan ein son frå før.

 

~~~~~~~~~~~~~~

 

Eg takkar på ny for alle gode tips i denne saki!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at Julie og Christian ble døpt i Rothsay, Minnesota. Dette er 20 - 30 miles vest for Otter Tail:

 

U.S., Evangelical Lutheran Church in America Church Records, 1781-1969 - Ancestry.com

 

image.png.a4cbe8cfb1163f3496369ba0c2ceac0a.png

 

U.S., Evangelical Lutheran Church in America Church Records, 1781-1969 - Ancestry.com

 

image.png.351187ca417476caa28b545473701dcf.png

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda et langskudd:

 

Jeg har mine tvil, men kan dette være søstrene Julia og Mary/Marie Gilbertson som besøker venner i Eau Claire, WI, i januar 1887 sammen med Ida Shager (som jeg tolker må være en eldre kvinne)? Da ville jentene vært i tidlig tenårene. Kan Ida Shager ha omsorg for noen av barna, mens moren angivelig "levde livet" i ND med Sivert Knudson?

 

The Dunn County News (Menomonie, Wisconsin)

01 Jan 1887, Sat

Page 5

 

image.png.a6810eb86a0a72167e78bcb4f2781db0.png

 

01 Jan 1887, 5 - The Dunn County News at Newspapers.com

 

 

 

 

Endret av Frank Marton Pedersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, er nok feil jenter i posten over. Ser ut til at Ida Shager/Shaker er på samme alder som Gilbertsons:

 

The Dunn County News (Menomonie, Wisconsin)

27 Oct 1883, Sat

Page 4

 

Capture.JPG.642f10945aab653a74d21bd6fb6197dd.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg #39:

 

Hjarteleg takk til Frank Marton for tapre freistnadar på å freista finna ut av denne kjempeutfordringi!

 

Det finst fleire ættetavlar hjå ancestry.com som har «adoptert» denne søskenflokken frå Oscar township, Otter tail Co., MN, men utan at eg so langt er vorten noko klokare.

 

For å ta Julia Gilbertson, som du fann i FT1905 frå SD, ser eg av originalregistreringi at ho var lærar i Sisseton, Roberts Co., SD, og der finn eg ho òg i FT1900:

 

https://www.ancestry.com/imageviewer/collections/7602/images/4120604_00132?treeid=&personid=&hintid=&queryId=f0d13ebf285289b8251c4f0a1b868c5d&usePUB=true&_phsrc=Nzx23037&_phstart=successSource&usePUBJs=true&pId=59893590

 

Men som du ser, har ho andre foreldre, og ho er dessutan fødd i oktober 1873!

 

Dersom omstendi var slik eg stadig får inntrykk av, vil eg tru at desse borni vart plasserte på ulike barneheimar eller hjå fosterforeldre.  Det må finnast ei saksmappe på dette ein eller annan stad, men utfordringi er å finna ut i kva kommune (County) saki vart handsama.  So langt er det ikkje funne noko i Otter tail Co., MN..., men dette er eit skikkeleg «detektivarbeid»....

 

En ny kjempetakk for framifrå bistand med denne utfordringi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.