Gå til innhold
Arkivverket

Vigsel i eller nær Mandal kring 1911 - Mosby/Bjelland?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Ole Andreas Osmundson Mosby, fødd i Oddernes 18.1.1890, 1910 skomakarsvein i Mandal: http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01036576002076

 

Olga Konstance Olsdotter Bjelland, fødd i Bergen 25.3.1891, 1910 stovejente i Mandal: http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01036576000868

 

skal vera vigde kring 1911 og budde ei tid i Mandal ogso etter dei vart gifte, men eg finn ikkje vigsli deira korkje i Mandal eller i Oddernes!  Eg finn heller ikkje dei borgarlege vigslene i Mandal - på dei sidene der dei skulle vera, er det berre dagsregister...

 

Er eg blind vorten?  Greier nokon dette?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grethe for referanse til tidlegare debatt.

 

Eg meinte at emnet hadde vore drøfta før, men eg fann det ikkje då eg søkte...

 

Elles ser eg at same problemet fanst den gongen; dei borgarlege vigslene for Mandal er ikkje å finna, til tross for at dei ifølgje innhaldslista i kyrkjeboki SKAL vera der!  Kanskje nokon annan greier finna dei?

 

Eg takkar på ny for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er de borgerlige vigslene til og med 1912:

 

SAK, Mandal sokneprestkontor, F/Fa/Faa/L0017: Ministerialbok nr. A 17, 1880-1926, s. 36
Permanent bilde-ID: kb20060510020151
 

 

SAK, Mandal sokneprestkontor, F/Fa/Faa/L0017: Ministerialbok nr. A 17, 1880-1926, s. 37
Permanent bilde-ID: kb20060510020152
 

 

SAK, Mandal sokneprestkontor, F/Fa/Faa/L0017: Ministerialbok nr. A 17, 1880-1926, s. 38
Permanent bilde-ID: kb20060510020153
 
Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er muligens noe rart med de borgerlig viede? Klikker man på knapp Innhold, og så på knapp for f.eks. årstall 1911, kommer ingen vielser frem..ikke hos meg ihvertfall . Får opp dagregisteret. Men klikker man istedet på lenken kalt bv, får man dem opp fra og med år 1891 og videre til og med 1912.

Begynner på høyre side:

https://media.digitalarkivet.no/kb20060510020151

 

 

Mvh

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er muligens noe rart med de borgerlig viede? Klikker man på knapp Innhold, og så på knapp for f.eks. årstall 1911, kommer ingen vielser frem..ikke hos meg ihvertfall . Får opp dagregisteret. Men klikker man istedet på lenken kalt bv, får man dem opp fra og med år 1891 og videre til og med 1912.

Begynner på høyre side:

https://media.digitalarkivet.no/kb20060510020151

 

 

Mvh

Linda

 

De samme lenkene som jeg har lagt inn i #2. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ein sein, men like hjarteleg takk til Grethe og Linda for siste innleggi frå juni!

 

Då er dei borgarlege vigslene frå Mandal dukka opp, men utan at me finn noki vigsle for Ole Andreas Mosby og Olga Konstance Bjelland, so spørsmålet står framleis ved lag:

 

* Kva dato og kvar skjedde denne vigsli?

 

Eg takkar på ny for alle gode tips som kan føra til at denne utfordringi finn ei løysing!  Det ville vera ei gigantisk julegåve for meg!

 

God Jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Sven for eit kjempeflott innlegg!

 

Me lyt vel tolka denne avisartikkelen til at vigsli fann stad 26.7.1911.  Eg greier ikkje å lesa sjølve avisartikkelen, men me veit at Ole Andreas Mosby døydde alt 23.10.1961, so helsetilstanden hans var sikkert grunnen til at feiringi vart «forbigått i stillhet»...

 

Men kvar i all verdi kan denne vigsli ha finne stad??

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand med denne utfordringi og framleis God Jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt merkelig at man ikke får treff på lysningen i Norsk Kundgjørelsestidende. Der står det vanligvis hvilket sognekontor som har sendt inn informasjonen. Med andre ord må du få noen til å sjekke Kundgjørelsestidende på mikrofilm for deg. Deretter kan du gå inn i rett kirkebok.

 

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Dag for siste innlegg!

 

Då vil eg gjerne få senda «ballen» vidare og spørja om nokon har høve till å sjekka «Norsk Kundgjørelsestidende» for den nemnde perioden?

 

Eg takkar på ny for framifrå bistand til å løysa denne utfordringi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hjarteleg takk til Dag for siste innlegget!

 

Med dette følgjer eg oppfordringi di og vil gjerne få minna deg om denne saki.  Kanskje finn du svaret?

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i denne saki og Godt Nytt År!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

veit ikkje om det hjelper, men Ole Andreas Osmundsen melde seg ut av Statskyrkja, dat. 24.7.1911, to dagar før bryllaupet skal ha funne stad:

 

 

notat i venstre margen i konfirmasjonsprotokollen:

SAK, Oddernes sokneprestkontor, F/Fa/Faa/L0010: Ministerialbok nr. A 10, 1897-1911, s. 152

Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20051201020466

 

og:

SAK, Oddernes sokneprestkontor, F/Fa/Faa/L0010: Ministerialbok nr. A 10, 1897-1911, s. 309

Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20051201020622

 

Helsing Richard

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

#15. Interessant opplysning. Men uansett må det vel ha skjedd en lysning. Dog underlig at jeg ved søk i den skannede versjonen av Norsk Kunngjørelsestidende på NB ikke får treff uansett hvilket begrep jeg bnuker. Men jeg har også erfart at søkesystemet ikke alltid fungerer tilfredsstillende av ukjente grunner og at det kan være grunn til å sjekke avisen på mikrofilm. Vil ikke ta så mye tid uansett, og jeg har uansett andre (tilsvarende) oppgaver på NB til uken.

 

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er få lysninger som blir offentliggjort i Norsk kundgjørelsestidende før 1919. Alle utgaver er heller ikke skannet, f.eks. mangler første halvår av 1919.

 

Mvh Ragnhild Brænd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#17. Takk, det er absolutt verdt å ta med seg. Alle utgavene som er relevante for dette ekteskapet ser ut til å være på plass. Så det kan kanskje være like enkelt å gjennomgå utgave for utgave i aktuell periode før inngått ekteskap. Påbudet om offentliggjøring av lysningen i Norsk Kunngjørelsestidende kom vel ellers med ekteskapsloven 1918, som forklarer hvorfor man ikke finner så mange lysninger offfentliggjort før dette.

 

Hvis jeg ikke finner noen lysning for 1911, hvilke muligheter har vi da? Ekteskapet ser ut til å ha vært inngått enten borgerlig eller i en dissentermenighet.

 

DTH

Endret av Dag T. Hoelseth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21.12.1912 melder Ole Andreas Osmundsen seg inn igjen i Statskyrkja. Notat om at han er gift (men ikkje kor ekteskapet blei inngått), bustad er Mandal, og opplysning om at han har to born som begge tilhøyrer Statskyrkja.

 

SAK, Mandal sokneprestkontor, F/Fa/Faa/L0017: Ministerialbok nr. A 17, 1880-1926, s. 41
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20060510020156

 

Helsing Richard

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

19 minutter siden, Richard Johan Natvig skrev:

og opplysning om at han har to born som begge tilhøyrer Statskyrkja.

 

Det første av dei to borna nemnt her må vera Ruth Thyra f. 21.12.1911, døypt 21.01.1912:

 

SAK, Mandal sokneprestkontor, F/Fb/Fba/L0012: Klokkerbok nr. B 6, 1899-1918, s. 90
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20060106010427

 

Richard

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Dag, Richard og Ragnhild for nye spennande innlegg om denne utfordrande vigsli!

 

Det er merkeleg kor vanskeleg det skal vera å finna denne vigsli, men som Dag nemner i innlegg #18, er det vel ikkje urimeleg å tru at vigsli kan ha skjedd i ein eller annan lokal dissenterkyrkjelyd, men at melding ikkje vart send til soknepresten i statskyrkja på staden.  Eg har vore borti fleire slike tilfelle med katolske vigsler i Bergen tidleg på 1900-talet!!!

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand til å finna svar på denne gåta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist søndag gjennomgikk jeg Norsk Kundgjørelsestidende (utgave for utgave) for den mest aktuelle perioden forut for vielsen 26. juli 1911, men det var overhodet ingen kunngjorte lysninger å finne. Som nevnt over ble lysningskunngjøring i NK først påbudt med ekteskapsloven 1918. Det er en liten mulighet for at vielsen ble annonsert i lokalavisen (Lindesnes, ev. andre), men da må man vel sjekke avisen på mikrofilm. Jeg hadde tenkt meg til NB tirsdag, men endte opp med å følge 7-åringen på svømmetrening i stedet, så NB må vente til tidligst neste uke en gang. Det er vel mye som tyder på at vielsen fant sted i Mandal, og som nevnt over kan vielsen ha skjedd i en dissentermenighet eller hos sorenskriveren. I tilfelle det siste lurer jeg på om det er noen kilder som ikke er gjort tilgjengelig ennå slik at du bør kontakte statsarkivet?

 

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Dag for siste innlegget og freistnadane på å finna denne vigsli!

 

Det skal tydeleg ikkje vera so enkelt, men eg held fingrer og tær krossa og vonar at du har meir hell med deg neste veke gjennom avisoppslag!

 

Om ikkje det klaffar, er vel Statsarkivet i Kristiansand den siste voni vår...?  Eg vil senda eit spørsmål dit, men det kan vel ta si tid før me får svar...  Om og når det kjem, skal eg straks melda meg att!

 

Nok ein kjempetakk for framifrå bistand med å løysa denne utfordringi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Svein Arne for siste innlegget, som stadfester fødsli til Ole Andreas!

 

Elles kan eg fortelja at dette problemet no på det næraste er løyst!

 

Statsarkivet i Kristiansand skriv følgjande:

 

«Dei to personane vart vigde borgarleg hos Sorenskrivaren i Torridal 26. juli 1911 (Notarialprotokoll 3, 1909–1956, fol. 20b–21a).»

 

Eg veit at sorenskrivarane i Torridal i 1940-åri budde i sjølve Kristiansand, men kan nokon seia meg KVAR dette sorenskrivarkontoret ligg - i kva kommune/prestegjeld?  Ligg det kan henda i Kristiansand by?

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand til oppklaring av denne gåta!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.