Jump to content
Arkivverket
Grethe Flood

Spørreundersøkelse om Arkivverkets nettsider

Recommended Posts

Grethe Flood

Hver gang jeg kommer inn på Digitalarkivets hovedside, får jeg opp en irriterende greie med spørsmål om en spørreundersøkelse. Jeg trodde at når man hadde besvart forespørselen, så ville det forsvinne. Men nei da! Nå blir jeg spurt gang etter gang...! Går det an å bli kvitt dette, når man faktisk har besvart brukerundersøkelsen??? Det gir jo ikke mening å besvare samme greia flere ganger!  :blink:

Er det andre her i brukerforumet som har samme problemet som jeg???

Carsten Schanche

Ta det rolig Grethe, jeg besvarte også denne forespørselen tidligere idag med påfølgende mas om det samme en 4-5 ganger, så ga det seg.

Kjell Halvorsen

Jeg krysset av for "Husk mitt valg" noe som Digitalarkivet tydeligvis har husket, for jeg slipper det styret du blir utsatt for  :)

erling t endresen

Samme her, men jeg antar at man legger ned spørreundersøkelsen innen relativt kort tid, jeg syns det er greit at man spør etter vår opplevelse av arkivet.  Enig at det er irriterende at det stadig kommer opp, men men...

Kari Sandberg

Får også den samme irriterende greia. Er det virkelig Arkivverket som har lagt inn denne ? Det står "læs mere" og da blir jeg mistenksom og trykker på "nei".

Else B. Rustad

Også her opplever jeg akkurat det samme som Grethe! Håper de gir seg med "maset" snart....

Kristian Hunskaar (Arkivverket)

Som Kjell Halvorsen påpeker, kan man huke av for "Husk mitt valg" og deretter velge "Ja" for å delta eller "Nei" for å la være, så vil man ikke bli spurt på nytt (med mindre man bytter PC/nettleser eller sletter cookies).

Kari Sandberg

Jeg har besvart undersøkelsen to ganger nå, men den dukker fortsatt opp med jevne mellomrom. Da har jeg krysset av for "husk meg" og "nei", men jeg blir ikke kvitt den.

Leif B. Mathiesen

Med mindre man bytter PC/nettleser eller sletter cookies)

Det er det som er problemet.

Jeg bruker CCleaner og ett  program som sletter eventuelle ADware  når jeg avslutter Windows.

Og det vil jeg fortsette med.

Derfor tror jeg at Digitalarkivet må finne på en annen løsning.

Edited by Leif B. Mathiesen

Kari Sandberg

Jeg jobber på iPad - kan det være problemet ?

Ivar Moe

Har samme problemet som Grethe. Det kommer igjen hver gang jeg åpner arkiv siden. Kan ikke skjønne at dette har med cookies å gjøre, da jeg ikke opplever det på andre nettsteder som har tilsvarende spørreundersøkelser. Problemet er det samme om man bruker PC - Ipad eller mobil

Jeg tror at dette bunner i dårlig håndverk, og anbefaler at man fjerner denne appen eller hva det er for noe snarest

Svært irriterende

Edited by Ivar Moe

Jan-Thore Solem

Nå har ikke jeg besvart undersøkelsen (nei, jeg kommer heller ikke til å gjøre det), men jeg regner med at et av spørsmålene da er hvor fornøyd du er med slike spørreundersøkelser som popper opp i "hytt og dynevær". Der er nok en god plass til å lufte sine frustrasjoner?

;)