Gå til innhold
Arkivverket

Spørreundersøkelse om Arkivverkets nettsider


Grethe Flood
 Del

Recommended Posts

Hver gang jeg kommer inn på Digitalarkivets hovedside, får jeg opp en irriterende greie med spørsmål om en spørreundersøkelse. Jeg trodde at når man hadde besvart forespørselen, så ville det forsvinne. Men nei da! Nå blir jeg spurt gang etter gang...! Går det an å bli kvitt dette, når man faktisk har besvart brukerundersøkelsen??? Det gir jo ikke mening å besvare samme greia flere ganger!  :blink:

 

Er det andre her i brukerforumet som har samme problemet som jeg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det rolig Grethe, jeg besvarte også denne forespørselen tidligere idag med påfølgende mas om det samme en 4-5 ganger, så ga det seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysset av for "Husk mitt valg" noe som Digitalarkivet tydeligvis har husket, for jeg slipper det styret du blir utsatt for  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, men jeg antar at man legger ned spørreundersøkelsen innen relativt kort tid, jeg syns det er greit at man spør etter vår opplevelse av arkivet.  Enig at det er irriterende at det stadig kommer opp, men men...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får også den samme irriterende greia. Er det virkelig Arkivverket som har lagt inn denne ? Det står "læs mere" og da blir jeg mistenksom og trykker på "nei".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Kjell Halvorsen påpeker, kan man huke av for "Husk mitt valg" og deretter velge "Ja" for å delta eller "Nei" for å la være, så vil man ikke bli spurt på nytt (med mindre man bytter PC/nettleser eller sletter cookies).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har besvart undersøkelsen to ganger nå, men den dukker fortsatt opp med jevne mellomrom. Da har jeg krysset av for "husk meg" og "nei", men jeg blir ikke kvitt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre man bytter PC/nettleser eller sletter cookies)

Det er det som er problemet.

Jeg bruker CCleaner og ett  program som sletter eventuelle ADware  når jeg avslutter Windows.

Og det vil jeg fortsette med.

Derfor tror jeg at Digitalarkivet må finne på en annen løsning.

Endret av Leif B. Mathiesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet som Grethe. Det kommer igjen hver gang jeg åpner arkiv siden. Kan ikke skjønne at dette har med cookies å gjøre, da jeg ikke opplever det på andre nettsteder som har tilsvarende spørreundersøkelser. Problemet er det samme om man bruker PC - Ipad eller mobil

Jeg tror at dette bunner i dårlig håndverk, og anbefaler at man fjerner denne appen eller hva det er for noe snarest

 

Svært irriterende

Endret av Ivar Moe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg besvart undersøkelsen (nei, jeg kommer heller ikke til å gjøre det), men jeg regner med at et av spørsmålene da er hvor fornøyd du er med slike spørreundersøkelser som popper opp i "hytt og dynevær". Der er nok en god plass til å lufte sine frustrasjoner?

 

;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.