Jump to content
Arkivverket
lene Følling

Aussig

Recommended Posts

lene Følling

Hei

Er det noen som kan lese dette for meg?

Takker

post-9445-0-25562800-1467792838_thumb.png

Ann-Mary Engum

Ser navnet Sophie Amalia Langemark,men greier ikke å tyde det andre som står .

Det er bedre at du  legger  inn lenker til kirkeboken,for da kan det lettere forstørres opp,slik at det blir lettere å se hva som står.

Høyre side.

Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Ministerialbok nr. 601A01 (1679-1728), Forlovererklæringer 1707
Permanent bilde-ID: kb20070920660478

----

Samme folka nevnt her?

Fra # 68 i dette temaet :

Samle Aussig: den 'veledle hr capitain' Vensel Aussich anmelder sin copulasjon med 'madameselle' Sophie Amalia Langemark i Trondheim Domkirke 20.febr.1707. 

34817] Notater om slektene Ring, Aussig, m.fl. Hvor ble de av?

Startet av Guest_Finn Oldervik_* Dec 09 2005 02:58

https://forum.arkivverket.no/topic/120351-34817-notater-om-slektene-ring-aussig-mfl-hvor-ble-de-av/page-4

Edited by Ann-Mary Engum

lene Følling

Takk,det er snakk om et barn også,Tviler på at Wentzel Aussig nr 2(1680-1745)Hadde et barn med sin tante.Må ha vært Wentzel nr 1 som fikk barn med sin kones søster.Finner ikke fødselen til hans datter Malene Aussig, hverken i Norge eller Danmark.Lurer på om det ikke er henne som egentlig er Wentzel nr 1 sin datter.Skriver historien om Wentzel Wentzelsønn Aussig og har funnet to bilder av hans to brødre.Siden jeg kommer fra Malene sin gren så er det litt dumt å legge så mye tid på det som kan være hennes bror og ikke hennes far.Håper noen kan tyde dette for meg.Mangler denne siste biten på å komme videre i historien.

Ann-Mary Engum

Takk,det er snakk om et barn også,Tviler på at Wentzel Aussig nr 2(1680-1745)Hadde et barn med sin tante.Må ha vært Wentzel nr 1 som fikk barn med sin kones søster.Finner ikke fødselen til hans datter Malene Aussig, hverken i Norge eller Danmark.Lurer på om det ikke er henne som egentlig er Wentzel nr 1 sin datter.Skriver historien om Wentzel Wentzelsønn Aussig og har funnet to bilder av hans to brødre.Siden jeg kommer fra Malene sin gren så er det litt dumt å legge så mye tid på det som kan være hennes bror og ikke hennes far.Håper noen kan tyde dette for meg.Mangler denne siste biten på å komme videre i historien.

Kjenner ikke til denne familien ,men syns det var greit å legge lenke til temaet også ,idet det  jo var der (i # 68) jeg fant lenken til dette du vil ha tydet.

Gunnar Sigdestad

I grove trekk står der at intet er til hinder for at dei lovlig skal kunne gifte seg...