Gå til innhold
Arkivverket

Leter etter Peder Rudolf Hellerud f. 06.04.1887


Frøydis heisholt
 Del

Recommended Posts

Peder Rudolf Hellerud  f. 06.04.1887 født i Skien. Jeg har funnet han i folketellinger for Skien t,o.m. 1910. Han står med ulike mellomnavn. men i kirkebøkene står han som Peder Rudolf. Det står at han var fiolinist. Finner en Per Hellerud i telefonkatalog for Skien 1947 som står oppført som fiolinist, men vet ikke om det kan være samme person. Har sjekket Gravminner uten å finne han. Har sjekket ut flere steder. Noen som kan hjelpe meg.

 

Mvh

 

Frøydis Heisholt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i folketellingen 1891 for Gjerpen

 

http://gamlegjerpen.no/Folketellinger/Gjerpen1891.htm

Mæla - Under gnr/bnr 4/21.Ole Kristian Hellerud hf., g., snekkerarb., leieboer, f. 1850 Urskog.Charlotte Hellerud ht., g., f. 1852 Uddevalla, Sverige. Naturalisert.Alma Helene Hellerud d., f. 1885 Tønsberg.Peder Rudolf Hellerud s., f. 1887 Skien.Ole Kristian Hellerud s., f. mai 1889 Skien.Lars Helgenæs, losj. i fam., ug., kanalarb., f. 1861 Suldal pr. Stavanger.Martin Mikkelsen, losj. i fam., ug., kanalarb., f. 1858 Ringerike.Just Olsen, losj. i fam., ug., kanalarb., f. 1864 Fredrikstad.
Karl Alfred Josefson hf., g., form. i papirfabr., maskinmester, f. 1852 Gøteborg. Laura Mathilde Andersdotter ht., g., f. 1852 Gøteborg.Hanna Karoline Karlson d., ug., husstell, f. 1874 Sverige.Gustav Edvind Karlson s., vedhugger, f. 1876 Sverige.Hulda Josefine Karlson d., f. 1879 Gøteborg.Anna Ingjerd Karlson d., f. 1881 Gøteborg.Sofie Elisabeth Karlson d., f. 1884 Gøteborg.Josef Karlson s., f. 1886 Gøteborg.Karl Oskar Karlson s., f. 1888 Kristiansand S.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kan du legge ut lenker til den informasjonen du har?

 

Takk, men dette har jeg. Forsøker å legge ut lenker, men " roter " litt her. Det er kun Peder Rudolf Hellerud jeg leter etter  dvs. etter 1910.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nyttig for de som skal hjelpe deg å legge ut den kildeinformasjon du har.

 

Her er FT 1900 og 1910.

 

Det skjønner jeg godt, men fikk det ikke til.

 

Derfor skrev jeg at det  kun er Peder Rudolf Hellerud etter 1910 som er interessant. De andre familiemedlemmene har jeg.

Mvh  Frøydis Heisholt

 

Det er nyttig for de som skal hjelpe deg å legge ut den kildeinformasjon du har.

 

Her er FT 1900 og 1910.

 

Det skjønner jeg godt, men fikk det ikke til.

 

Derfor skrev jeg at det  kun er Peder Rudolf Hellerud etter 1910 som er interessant. De andre familiemedlemmene har jeg.

Mvh  Frøydis Heisholt

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telemark fylkes adressebok 1955-1956 under Skien:

 

Hellerud, Per, violinist, Mælagt. 41

 

Hellerud, Per jr., fagarb. Mælagt. 41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er død når sønnen gifter seg i 1959 i Skien. Der står også ektefelles navn. Legger ikke lenke siden både sønn og kone kan være i live. Se lysningsprotokoll nr. 4, 1955-1965.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er død når sønnen gifter seg i 1959 i Skien. Der står også ektefelles navn. Legger ikke lenke siden både sønn og kone kan være i live. Se lysningsprotokoll nr. 4, 1955-1965.

 

Tusen takk :-)

Dette var til stor hjelp.

 

Mvh

 

Frøydis Heisholt

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.