Arkivverket
Sign in to follow this  
Margaret Miller

Steigen Nordland. Hvor er kirkebøker??

Margaret Miller

Hvor kan jeg finne kirkebøker for Steigen from 1887?

Margaret Miller

Tusen takk Ann-Mary!!!!!!!  Mange steder er vanskelig aa finne naa!!

Kristian Hunskaar (Arkivverket)

Tusen takk Ann-Mary!!!!!!!  Mange steder er vanskelig aa finne naa!!

For å finne alle 33 kirkebøker for Steigen prestegjeld, fyller man ut Steigen i prestegjeldsfeltet. Mer er ikke nødvendig, men vil man begrense treffene kan man i tillegg velge et sokn og/eller et tidsrom etc.

Tidligere måtte man første fylle ut fylkesfeltet, og deretter måtte man velge mellom Steigen, Steigen / Steigen, Steigen / Leiranger og Steigen / Hamarøy, dvs. man kunne ikke se alle 33 bøker i samme treff.

I dette tilfellet gir fritekstsøk på "Steigen", som Ann-Mary har foreslått, de samme 33 treffene.

Margaret Miller

Sorry, I am confused.  The first time I filled out Nordland/Steigen I got only 2 church books from the 1900's.  Now I get many more.

It is confusing for some, for example to fill out Nordland/Sømna, as only a few books in newer times come.  You have to know ahead of time that Sømna was under Brønnøy!

I don't know why it works now and didn't for me a few days ago.  Takk for hjelpen!

Kristian Hunskaar (Arkivverket)

It is confusing for some, for example to fill out Nordland/Sømna, as only a few books in newer times come.  You have to know ahead of time that Sømna was under Brønnøy!

True, but also in the old version, you had to choose either Brønnøy / Sømna or Sømna / Sømna, so you had to know that Sømna previously was part of Brønnøy.

However, you may select local parish = Sømna and have it all.

Margaret Miller

Tusen takk Kristian!