Gå til innhold
Arkivverket

Savner skannede skiftekort for Asker og Bærum.


Jan Erik Aas
 Del

Recommended Posts

Skiftekort for Asker og Bærum er sannsynligvis fortsatt plassert på biblioteket på Bekkestua i Bærum.

Disse er trolig skannet av mormonerne, men jeg kan ikke se at skanningen av disse kortene er lagt ut på DA.

 

Hvor kan jeg finne disse, hvis jeg har oversett noe?

Jeg har et sterkt ønske om at dette legges ut, så er det planer om å legge disse ut på DA?

 

Jeg vet at enkelte skifteprotokoller, også "uleslige", har registre, men dette kan selvsagt ikke måle seg opp mot nytten av skiftekort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

 

Skiftekort for Asker og Bærum er sannsynligvis fortsatt plassert på biblioteket på Bekkestua i Bærum.
Disse er trolig skannet av mormonerne, men jeg kan ikke se at skanningen av disse kortene er lagt ut på DA.
 
Hvor kan jeg finne disse, hvis jeg har oversett noe?
Jeg har et sterkt ønske om at dette legges ut, så er det planer om å legge disse ut på DA?
 
Jeg vet at enkelte skifteprotokoller, også "uleslige", har registre, men dette kan selvsagt ikke måle seg opp mot nytten av skiftekort.

 

Ny skanning av samtlige skiftekort for Statsarkivet i Oslo ble foretatt i juni, og bildene vil bli publisert i løpet av høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.