Gå til innhold
Arkivverket
Lars E. Øyane

Peder x 2 frå Skarberg i Askvoll - 24 år i 1804 - same mann? - kven var han/dei?

Recommended Posts

Lars E. Øyane

Undersøkjingskommisjonen frå Bergen 1804/1805 syner etter kvarandre desse to personane:

 

2616 Peer Andr. Larsen Scharberg Askevolds Skbr. 24   Bergen Matros paa Reisen til Nordland med Wallems Jegt vide L & g for. Lægds fol. No 43 jndført i Søelimit Rullen for Borgens Skibrede 0

 

2617 Peer Knudsen Scharberg Askevolds Skbr. 24   Bergen Matros paa Reisen til Nordland med Wallems Jegt HR: Rode 11. i Fart. Bogst: SS: 0

 

Båe heiter Pe(d)er, båe er fødde på Skarberg i Askvoll, båe er 24 år gamle, og båe sigler som matrosar til Nordland med Wallems jagt!

 

I kyrkjeboki for Askvoll finn eg berre ein av dei(?):

 

Peer Knutson, døypt 29.4.1779 som son av Knut Larsson Væhrøen(?) og Asseline Rasmusdotter

 

https://media.digitalarkivet.no/view/8597/15

 

Her er denne Peder Knutson i 1801 med foreldri sine på Værøy i Askvoll:

 

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01058400001289

 

Kan nokon med lokal kunnskap hjelpa meg vidare?

 

** Kvar i Askvoll finn me garden Scharberg?

 

** Er det ein eller to personar som kom til Bergen som matros(ar)?

 

** Veit ein noko om lagnaden til den eller dei to matrosane?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Endret av Lars E. Øyane

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars Johannessen

Askvoll bygdebok 2 B s. 698 oppgir Peder Knudsen Værøy f. 1779 gift 1802 med Lene Tomasdtr. Melvær. Foreldrene Knut Larsen og Asseline Rasmusdatter.

Det er ingen gård som jeg kan se i Askvoll som heter Skarberg/Scharberg, her mistenker jeg at det enten er en forveksling med Skarbø i Borgund skipreide, eller at Peder Knudsen en kort periode kan ha bodd der.

 

Legger merke til at Peer Andreas Larsen ikke er med i den nye versjonen av data fra undersøkelseskommisjonen i DA. http://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/213/op00000000009343

I den gamle versjonen står det at han var innført i "Søelimit Rullen for Borgens Skibrede"

 

Endret av Lars Johannessen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Egil for eit nytt spennande innlegg!

 

At Peder Knutson har eksistert, er ganske so sikkert, men sidan den nyare versjonen av undersøkjingskommisjonen ikkje nemner Peder Larsen i det heile, kan det jo tyda på at han ikkje hadde noko der å gjera..., at det var ei «dobbelføring» av eitt eller anna slag?

 

Ei merkeleg sak...

 

Eg takkar på ny for kjempefin hjelp med denne utfordringi!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gisle Hersvik

Hei Lars,

Ser eg har notert at han døde 9 desember 1837, gr. 13. desember 1837 Værøe i Vilnes/Askvoll.

Har ellers fått med meg 8 barn av Peder Knutson og Lene Tomasdtr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

×

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.