Gå til innhold
Arkivverket

Hvordan finner jeg mine gamle poster.


Anita Bjørkmann
 Del

Recommended Posts

Jeg finner bare 3 av mine innlegg. Hvordan kan jeg finne de andre innleggene jeg har postet.

Kan noen her fortelle meg hvordan jeg finner dem eller har de blitt slettet.

På forhånd tusen takk.

Mvh Anita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk til dere Inger og Sven for god hjelp. Jeg var inne på mine sider og mine innlegg men det ligger bare de 3 siste der.

Flott at du fant de for meg Sven. Hva gikk du inn på for å finne dem.

Tusen takk igjen.

Mvh Anita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://forum.arkivverket.no/topic/179082-tips-om-ulike-funksjoner-og-redigeringsmuligheter-i-forumene-p%C3%A5-digitalarkivet/#entry1602214

 

I tillegg kan du skrive navnet ditt i søkeskjemaet en finner ved å trykke på tannhjulet til høyre for søkefeltet:

https://forum.arkivverket.no/index.php?app=core&module=search&search_in=forums

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk til dere Inger og Sven for god hjelp. Jeg var inne på mine sider og mine innlegg men det ligger bare de 3 siste der.

Flott at du fant de for meg Sven. Hva gikk du inn på for å finne dem.

Tusen takk igjen.

Mvh Anita.

 

Jeg søkte på Bjørkmann i søkefeltet øverst til høyre på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Anne-Lise. 

Da skal jeg prøve å søke. Har fått linkene av Sven men det er 

greit å prøve å søke og lære selv også.

Da kan jeg det til en annen gang.

Mvh Anita.


Tusen takk, Sven.

Det er bra å vite hvordan man henter opp gamle innlegg.

Mvh Anita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Anne-Lise. Takk for linken.

Jeg trykket på følg dette emnet. Jeg hadde gjort det på de fleste

men ikke på noen av de siste innleggene.

Mvh Anita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle ikke være nødvendig å manuelt trykke Følg dette emnet. En abonnerer automatisk på alle emner en starter om innstillingene er riktige. (De falt bort ved en feil ved en forumoppdatering i februar/juni 2012.)

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at det i mitt neste innlegg kan være at det skjer automatisk.

Hvis ikke får jeg trykke på knappen.  :D

Mvh Anita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innstillingane finn ein vel ved å klikke på namnet sitt oppe til høgre -> kontrollpanel -> varslingsinnstillinger. Så hakar ein av i avkryssingsboksen ved kapittelet Emner & innlegg

x Abonner på alle emner jeg svarer i, og stiller inn dei ulike vala slik som ein ynskjer. Stemmer ikkje det?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere Thorbjørn og Anne-Lise. Nå har jeg vært inne og huket av det meste

så nå burde jeg være safe.  :D

Mvh Anita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar på det finner du i innlegg #5 (trykk også på lenkene) og #6.
Du abonnerer heller ikke på emner du deltar i, ser jeg. Om disse innstillingene ikke hadde blitt ødelagt, ville du funnet alle innlegg i profilen / Innhold jeg følger.
.
Søkeskjemaet bak tannhjulet: https://forum.arkivverket.no/index.php?app=core&module=search&search_in=forums
I rubrikken Søk etter forfatter, skriver du navnet ditt.

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg går inn på "mine innlegg" finn eg berre innlegg frå dei siste 12 månadene. Korleis finn eg dei som er eldre?

 

Mvh Alf Strand

 

 

Og når JEG  klikket på "Finn mine innlegg" ,kom det frem innlegg tilbake til 15 aug 2015.

Hvor  er det blitt av de andre,tro? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine innlegg har alltid bare vært innlegg skrevet det siste året. For alle innlegg en har skrevet  - les svarene i denne tråden og lenken til Tips-tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#19 i Tips-tråden:

.

Skrevet 26 January 2014 - 19:13

Hvordan søke etter egne innlegg i forumet?
Trykk på navnet ditt øverst til høyre. Valget Innhold jeg følger skal liste opp alle temaer en har startet eller deltatt i: http://forum.arkivve...rch&do=followed

(Det er dette som tilsvarer Korga mi i det gamle forumet.)

Listen er dannet ved at du har abonnert på temaene. Dette skulle egentlig vært standardinnstillingen i forumet, men ble feil ved en forumoppdatering i 2012, så om innleggene du skriver skal knyttes til listen Innhold jeg følger , må du stille inn på nytt.

For å stille inn slik at dette blir riktig ved nye innlegg, se #3 i Tipstråden.

Temaer en ikke lenge ønsker å følge, melder en seg av ved å trykke Slutt å følge dette emne øverst til høyre over første innlegg i tråden.

Om eldre innlegg ikke vises på listen Innhold jeg følger, så er det fordi en tidligere ikke har abonnert på emner en har deltatt i,
og ønsker en at også disse skal komme med på listen, må en først lete dem opp.

For å finne igjen innleggene, skriv bare navnet ditt i søkefeltet, og alle innlegg kommer opp. Utenfor forumet, kan du f.eks bruke Google og skriv:

navnet ditt site:forum.arkivverket.no i Google-søkefeltet.

Inne på hvert av de eldre temaene en finner igjen, trykker en deretter knappen Følg dette emne som en finner øverst til høyre over første innlegg om en ønsker at disse skal kommet fram under Innhold jeg følger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når JEG  klikket på "Finn mine innlegg" ,kom det frem innlegg tilbake til 15 aug 2015.

Hvor  er det blitt av de andre,tro? :rolleyes:

 

Via Google (navnet ditt site:forum.arkivverket.no) kommer det fram 50 sider med innlegg fra forumet startet i 2011:

https://www.google.no/search?q=Ann-Mary+Engum+site:forum.arkivverket.no&client=firefox-b&biw=1366&bih=635&noj=1&ei=izmeV9SIE4K7swHh5YPQCw&start=490&sa=N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensikten med et forumprogram er å muliggjøre dialog. Programmet sender ut epost om svar, slik at en blir klar over at noen kommer med et innlegg. Ikke minst er denne funksjonen viktig når et svar kanskje kommer et par ÅR etter at en postet etterlysningen. Jeg vil derfor oppfordre alle til å reparere disse innstillingene som ble ødelagt ved å gå inn her: https://forum.arkivverket.no/index.php?app=core&module=usercp&tab=core&area=notifications

 

Så må jeg si:

.

DET HAR INGEN HENSIKT Å ABONNERE PÅ / FØLGE HELE BRUKERFORUMET....

Trykk Slutt å følge dette forumet oppe til høyre.

 

Det som nemlig skjer, er at en blir oversvømt med eposter og istedenfor å ødelegge grunnfunksjonen til forumprogrammet ved å stoppe meldingsfunksjonen, skal en heller la være å følge forumet.

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.