Gå til innhold
Arkivverket

Feilmelding ministeralbok for Kongsberg 1696-1720


Dag Thorsdalen
 Del

Recommended Posts

I ministeralbok for Kongsberg 1696-1720 er det en side som ikke lar seg åpne. Det gjelder denne siden
SAKO, Kongsberg kirkebøker, F/Fa/L0001: Ministerialbok nr. I 1, 1696-1720, s. 219-220
som dekker gravlagte 1713-1714. Når jeg prøver å komme inn på denne siden ved å bla enten forover eller bakover får jeg bare opp "hjulet" som står og sviver. Jeg har tidligere vært inne på denne siden mange ganger før omleggingen i vår slik at jeg vet at den fins scannet.

mvh dth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar, Kristian, men for meg er det ingen endring, selv når jeg prøver via din lenke.

 

mvh dth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke spille noen rolle hvilken lenke du bruker, men når jeg får opp bildet (hjemme i min egen stue), kan ikke feilen ligge hos Arkivverket. Jeg har dessverre ingen råd å komme med på stående fot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen til Kristian og Espen!

 

Jeg bruker IE, men jeg tviler på om det spiller noen rolle all den tid jeg ikke har problemer med å få opp noen av de andre sidene og har vært inne også på denne siden tidligere uten at jeg i mellomtiden har gjort noen endringer vedr. nettleser. Jeg ser at forrige side, 217-218 gjentas slik at samme side kommer opp i både bilde nr. 93 og 94, mens den siden jeg etterspør, side 219-220, bilde nr. 95, ikke kommer opp hverken om jeg prøver å gå inn direkte eller ved å bla fremover og bakover. Og så er det ingen problemer fra side 221-222, bilde 66 og fremover.

 

Kan årsaken ligge i at side 217-218 er lagt inn dobbelt? Jeg kan ikke huske at den var gjentatt tidligere. Kan det være noe som har skjedd nylig?

 

 

mvh dth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan årsaken ligge i at side 217-218 er lagt inn dobbelt? Jeg kan ikke huske at den var gjentatt tidligere. Kan det være noe som har skjedd nylig?

 

Vi har ikke gjort endringer her; dette har nok vært slik siden bildene i sin tid ble lagt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kan stadfeste at lenka til Kristian virkar og at biletet kjem fram. Dermed har truleg Kristian rett i at feilen ikkje ligg hos Arkivverket.

 

Redigert: Nettlesar: Opera 

Versjon: 39.0.2256.48

 

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ministeralbok for Kongsberg 1696-1720 er det en side som ikke lar seg åpne. Det gjelder denne siden

SAKO, Kongsberg kirkebøker, F/Fa/L0001: Ministerialbok nr. I 1, 1696-1720, s. 219-220

som dekker gravlagte 1713-1714. Når jeg prøver å komme inn på denne siden ved å bla enten forover eller bakover får jeg bare opp "hjulet" som står og sviver. Jeg har tidligere vært inne på denne siden mange ganger før omleggingen i vår slik at jeg vet at den fins scannet.

 

 

Jeg får heller ikke opp side 219-220 når jeg bruker IE - men jeg får opp de foregående og etterfølgende sidene.

 

Når jeg bruker Chrome, derimot, får jeg siden opp uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testar med min gamle IE11 (Win 8) som eg knapt brukar til nokon ting lenger. Side 219-220 kjem ikkje fram, medan sida før og etter kjem opp slik som dei skal...

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gransket situasjonen nærmere. Ser ut som det sendes ut feil mime-type i html-headeren for bildet som har problemer. De andre bildene har "image/jpeg" mens det som feiler i IE har header "application/octet-stream". De andre nettleserne "forstår" likevel at det er et bilde ved å sjekke innholdet i fila, mens IE ikke forstår det, og dermed avbryter overføringa.

 

Vi sjekker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.