Gå til innhold
Arkivverket

Unngå dobbeltposting. Trykk bare en gang på "opprett nytt emne"


Astrid Ryen
 Del

Recommended Posts

Trykk bare en gang, selv om det tar all verdens tid før innlegget kommer inn. Trykker du to ganger, får du to like emner og så videre. Unngå dette.

 

Siden mange tydeligvis verken har fått med seg tidligere råd, eller vil få med seg dette rådet, ville det kanskje være en idè å kun tillate en inntasting, ved teknisk endring. Eller er det virkelig umulig ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, hvorfor tar det minutter å få lagt inn et NYTT innlegg ?

 

Det kan da ikke sies å være rimlig tid, og siden det går fort å svare på dem går jeg ut fra at det er en feil et sted som forårsaker ventetiden.

Er det ikke bedre at feilen blir utbedret, enn å lappe på det som er.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi jobber med å oppgradere forumet til nyeste versjon. Det er et par år siden sist. Det krever imidlertid at vi må skrive om funksjonaliteten som synkroniserer brukerne i forumet med brukerne i Digitalarkivet (igjen :unsure:  ). I tillegg vil forumet flyttes over på nye servere. Det vil vel gå et par uker til før dette er i orden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

De som dobbeltposter kommer ikke ut av siden hvor editoren ligger og kan komme til å trykke både tilbake og fram uten å lykkes og en vet ikke sin arme råd. Da blir innlegget fort postet omigjen både én og to ganger og rådet om bare å trykke én gang på POST, hjelper lite når denne situasjonen oppstår. En har kanskje skrevet en masse som en ikke vil risikere å miste..

 

Noen ganger hjelper det å være tålmodig inntil en får en reaksjon fra systemet og en ser at innlegget er kommet inn, men andre ganger blir skjermen hvit med meldingen 504 GATEWAY TIMEOUT.

 

Det som det er viktig å få greie på er at INNLEGGET ER BLITT LAGT INN, selv om en ikke ser det. En vil oppdage det om en åpner forumprogrammet i en NY FANE ved siden av den første.

 

Råd for å forhindre ufrivillig dobbeltposting av innlegg og hva en kan gjøre når det er blitt sånn

 

 

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldingen 404 GATEWAY TIMEOUT eller tilsvarende er jo stort sett årsaken de få gangene jeg har dobbeltpostert.

Men jeg tor faktisk at den som lager en dobbeltpost ergrer seg mere over omstendighetene enn de som ser en ekstra post i forumet... :unsure:


Og hvis jeg hadde vært litt utålmodig for et lite øyeblikk siden da denne koselige meldingen kom opp, hadde det vært enda en dobbeltpostering!

 

post-2575-0-46266300-1475265014_thumb.jpg


Men siste del av den forrige posten ble faktisk skrevet som egen post, og for de som lurer, jeg kan ihvertfall bekrefte at dette også skjer hvis man bruker Full editor.


Nå er visst 4 poster slått sammen til én...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.