Gå til innhold
Arkivverket
erling t endresen

Nils Johansen f. 29.12.1829 i Romdal, Hedmark, enkemann i Kr.ia i 1905. Dødsfall?

Recommended Posts

erling t endresen

Forhenværende arbeider Nils Johansen finnes f.eks. i folketellingen 1900 slik, sammen med sin kone som dør i 1904:

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01037045130668

I kommunal telling for Kr.ia 1905 bor han som enkemann hos sønnen Johan Emil i Fosveien 14, 3.etg, men sønnen Johan Emil dør alt i 1906.  

Etter dette kan jeg ikke finne spor etter Nils Johansen.  Jeg har lett i døde Paulus, Jakob og Petrus.  Jeg har lett i dødsfallsprotokollenes registre for årene 1906 tom 1910.  Jeg har søkt i 1910-tellingen.  Jeg finner han verken levende eller død.  Han har en sønn i Nannestad i 1910, men der har jeg heller ikke funnet han, levende eller død.  Ikke har jeg funnet han utvandret til USA heller, hvor en sønn reiser i 1911.  Det opplyses heller ikke da at sønnen skal til f.eks. sin far, eller at faren er nærmeste pårørende.

Jeg har altså grunn til å tro at Nils Johansen er død i Kr.ia før 1910.  Men når eksakt, og hvor? 

Siste nytt:  Han er som bestefar forlover til sønnesønn Aksel Nilsen i oktober 1909, bosted oppgitt Urtegaten 36.

https://media.digitalarkivet.no/view/50912/245

Jeg finner han imidlertid ikke på den adressen i 1910.

Endret av erling t endresen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.