Gå til innhold
Arkivverket
Espen Tønnessen

Presentasjon av ny forside for skanna materiale

Recommended Posts

Arnfinn Kjelland

Stussar litt på omtalen av "Skanna materiale", medan det på skjermdumpen er ein knapp for "Bla i skanna arkiver". Er det sistnemnte som blir inngangen til alt det andre (enn Eiendom / Befolkning / Lov og rett)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Espen Tønnessen

Takk for at du påpeker denne unøyaktigheten. Begrepene har dessverre en tendens til å gli litt over i hverandre. Jeg retter opp.

Ja, "Bla i skanna arkiver" blir inngangen til det som før het "Diverse materiale". 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torbjørn Steen-Karlsen

Hvorfor må alt forandres. Sukk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torbjørn Igelkjøn

Dette ser etter mi meining bra ut. Eg tykkjer forklaringane til dei ulike inngangane er svært gode og forklarar ting på ein kort og nøyaktig måte. Eg likte ikkje heilt "skanna arkiver", men når ein har valt å setje dette fyrst må det nok bli slik, for det vert litt rart å byrje med "diverse materiale". Også her er forklaringa god, men kan kanskje innehalde noko om at her kan ein bla i "allslags" skanna materiale som ikkje har spesialinngangar nedanfor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Olaf Larsen

Så istedenfor at vi på den eksisterende forsiden kunne  gå direkte til f.eks. folketellingen for 1801, så skal vi nå altså måtte klikke enda mere for å komme dypere inn i arkivene? Å hurra....

Hvis dere kunne klare å lage skjermbilder som fyller hele skjermen på en PC, ikke bare en stripe på midten, så hadde dere ikke behøvd å lage noe nytt, da hadde det vært god plass. (eller er det bare vi Linux-brukere som klarer å lage nettsider som automatisk bruker hele skjermbredden?)

Og så kunne dere kanskje ha laget en knapp for å gå til en egen forside for mobil/brett-brukere, som kanskje kunne se ut som den dere nå dytter på alle?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (Arkivverket)

Så istedenfor at vi på den eksisterende forsiden kunne  gå direkte til f.eks. folketellingen for 1801, så skal vi nå altså måtte klikke enda mere for å komme dypere inn i arkivene? Å hurra....

Det er denne siden som skal erstattes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Olaf Larsen

Sorry! Jeg misforsto, siden i bloggen så litt for omfattende ut...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.