Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Espen Tønnessen

2016-08-24 Oppdatert programvare skanna materiale

Recommended Posts

Espen Tønnessen

Som tidligere annonsert har vi laget en ny forside på løsningen for skanna materiale

Du kan lese mer om hvilke andre endringer som er gjort her: http://blogg.digitalarkivet.no/post/149407349735/2016-08-24-oppdatert-programvare-skanna-materiale

Bakgrunnen for omleggingen finner du her: http://blogg.digitalarkivet.no/post/149118262345/presentasjon-av-ny-forside-for-skanna-materiale

Søkeinngangen for "Skanna arkiver" er det som tidligere het "Diverse materiale". Metadataene er fremdeles under arbeid. Vi har ikke gjennomgått emneknaggene enda, så ordskyen kan oppleves som lite relevant for øyeblikket.

Leif B. Mathiesen

Som tidligere annonsert har vi laget en ny forside på løsningen for skanna materiale

Det eneste jeg foreslår er at   "Eiendom og tinglysing" og "Befolkning" bytter plass.

Jeg regner med at kirkebøker og  folketellinger blir brukt mest.

Espen Tønnessen

Det eneste jeg foreslår er at   "Eiendom og tinglysing" og "Befolkning" bytter plass.

Jeg regner med at kirkebøker og  folketellinger blir brukt mest.

Dette er nøye vurdert og gjennomtenkt. Bakgrunnen for valget er redegjort for i blogginnlegget om bakgrunnen for omleggingen.

Anne-Lise Hansen

Er alt grunnbokmateriale adgangsbegrenset, eller er denne meldingen en teknisk feil?

Undefined variable: _user on line [ 20 ] in [ /srv/www/reader/htdocs/app/storage/cache/views/24ab050b8f80f011869e8c74a506e51d.php ]

Espen Tønnessen

Er alt grunnbokmateriale adgangsbegrenset, eller er denne meldingen en teknisk feil?

Undefined variable: _user on line [ 20 ] in [ /srv/www/reader/htdocs/app/storage/cache/views/24ab050b8f80f011869e8c74a506e51d.php ]

Ja, alt grunnboksmateriale er adgangsbegrenset som det står i meldingen. Men vi har nå startet med en selvbetjeningsløsning.

Her har vi en feilsituasjon som har blitt oversett under testing. Kommer når man som innlogget bruker ikke har rettigheter til å se gammel grunnbok. Takk for at du gjorde oss oppmerksom på det.