Jump to content
Arkivverket
Jon Sværen

Bergen. Uekte tvilling d 1. aug 1879. Kvar er han døypt ?

Recommended Posts

Jon Sværen

Peter Andreas Schnell, f. 29.6.1879, døyr som uekte, tvilling, 1 august 1879, gravlagd 5. aug 1879.

Det står også ei adr, Rode 2-62, Sandviken. Pluss at far er oppgitt:  Gullsmedsvend Peter Andreas Schnell

Kjelde:  Nr 25 i SAB, Sandviken Sokneprestembete, H/Haa/L0002: Ministerialbok nr. A 2, 1878-1896, s. 253.

https://media.digitalarkivet.no/kb20061124020276.

--------------------------------------------------------------------

Kvar er Peter Andreas døypt ?  I Sandviken kirke og Fødselstiftelsen har eg leita utan å finna han.

Er det nokon i brukarforumet som kan finna han, så tusen takk !

Jon Sværen

Bergen

Åsbjørg Susort

Tvillingbroren var dødfødt. Kanskje han ikkje blei døypt.

SAB, Sandviken Sokneprestembete, H/Haa/L0004: Ministerialbok nr. B 1, 1878-1891, s. 286
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20061124030013

Heimedøypt av jordmor uten bekreftelse i kirke?

Aase R Sæther - Gloppen

Guten lever i over 1 mnd - på landsbygda ville han garantert blitt døypt i løpet av denne tida, men i byen er det kanskje annleis?

Jon Sværen

Då fekk eg vita at Anne Marie Gullaksen er mor også til dette tvillingparet. Tusen takk til Erling og Åsbjørg !

Far har også ein son, Oscar August, f. 3.3.1877 m / same mor utan å væra gift.

At far er innesperra, kjente eg til. Ikkje berre ein gang, men fleire ganger. Dog kun 1 til 3 mnd.

Kunne ein "væra sett inn" på grunn av leiarmål så seint som på 1870- talet ? Eller ... ?

Aase: Eg vil tru at han må væra døypt, for å bli gravlagd, men det er mogeleg eg er for konservativ i tankane . . .

erling t endresen

Gravlagt ville han blitt, uansett.

Om han er blitt hjemmedøpt i en hast, pga dødelig sykdom, kan det være mulig at dette ikke er blitt reg. i kirkeboken slik som er antydet ovenfor.

Om han var barn av dissentere, ville han blitt gravlagt som dissenter, og da ikke nødvendigvis døpt (baptister osv som har voksendåp)

Om han ikke var døpt, vil det oftest stå "Udøpt guttebarn" eller noe sånt.

Så min oppfatning er at denne gutten er blitt døpt, f.eks. hjemmedøpt i forbindelse med fødsel eller som dødssyk, og at barnet har dødd før dåpen kunne bli bekreftet i kirken, slik skikken var.