Gå til innhold
Arkivverket

Folketellingen 1801 - Feil i lenke ved søk på kommune


Jan H. Trelsgård
 Del

Recommended Posts

Det har i løpet av den siste uken skjedd noe med funksjonen "Søk etter skanna folketellinger".

 

Ved søk på kommune 1042 Hidra blir jeg nå henvist til Lund prestegjeld i Rogaland for folketellingen 1801 sitt vedkommende. Ved å trykke på lenken "Innhold" vises de tre kirkesognene Flekkefjord, Nes og Lund.

 

Tidligere når jeg søkte på kommune 1042 - Hidra ble jeg henvist til Sokndal prestegjeld i Rogaland, som for øvrig er korrekt. Jeg klarer å få frem tellingen for Hidra ved å søke på kommune Sokndal.

 

Det ser forresten ut til å være feil også i lenkingen for manntallene 1663-66. Ved søk på Hidra kommune (1042) i sogneprestenes manntall blir jeg henvist til Lista prosti i Vest-Agder. Det korrekte skal være Dalane prosti i Rogaland.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha! Det er riktig at disse kildene er delvis koblet til feil 1947-kommuner, men feilen er nok eldre enn du antyder. Det er uansett rettet nå, og når søkeindeksen er oppdatert i løpet av kommende natt, vil søkene gi treff slik de skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.