Gå til innhold
Arkivverket

Skifteprotokoller nye sider - merkelige datoer


Tore Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Hei, jeg hadde ikke fått med meg at det var i dag at skifteprotokollene skulle overføres til nye sider. Så kl. 1120 satt jeg og bladde i den gamle løsninga i en skifteprotokoll for Nordmøre. Jeg bladde til ei ny side og kom over i ny løsning. :)  Fabelaktig! Den nye måten er bedre enn den gamle.

 

Jeg går utifra at ting ordner seg etterhvert, men skifteprotokollene i Møre og Romsdal har noen merkelige datoer.

Veldig mange går fram til 01.01.1970 og startdatoen i mange protokoller er også 30.11  

Ser at datoproblematikken også er til stede i Sør-Trøndelag, så det gjelder nok flere fylker enn Møre og Romsdal.

 

I tillegg til at noen protokollene fra Sunnmøre prosti og Kristiansund byfogd har havnet under ukjent arkiv.

 

Men dette går seg vel til?

Endret av Tore Kristiansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at dette forkommer flere steder. For skifteprotokollene for Øvre Romerike i Akershus står datoen 01.01.1970 på neste alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke oppmerksom på denne tråden. Se dette innlegget: https://forum.arkivverket.no/topic/204015-gammel-søkeinngang-for-skanna-rettergangsmateriale-og-skiftemateriale-stenges-1-september/?p=1720904

 

Angående ukjente arkiv, så vil det nok oppdateres etterhvert det også. Utfordringen ligger i at det ikke er registrert i Arkivportalen. Dermed kan det ta litt tid før det er helt på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til at noen protokollene fra Sunnmøre prosti og Kristiansund byfogd har havnet under ukjent arkiv.

 

 

Angående ukjente arkiv, så vil det nok oppdateres etterhvert det også. Utfordringen ligger i at det ikke er registrert i Arkivportalen. Dermed kan det ta litt tid før det er helt på plass.

 

Arkivnavnet må legges inn manuelt. Det vil bli tatt en runde på det og en del annet småtteri over helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.