Gå til innhold
Arkivverket

To syskenpar på Daastøl i 1801 (?)


Arne Åsbjørn Drangeid
 Del

Recommended Posts

Dei to ektepara Birte Nilsen / Thollak  Olsen og Tøri Nilsdatter / Jon Olsen er begge oppført på Dåstøl i Hidra i folketeljinga i 1801.

 

 

 

Snakkar me her to syskenpar? To olsen-brør og to nilsdatter-systrer (?)

 

Eg har funne dåpsoppføringa for Tøri og Jon, trur eg. Spesielt for Tøri, er det rett nok relativt stort avvik til årstalet berekna i folketeljinga (1735/40), men det er vel ikkje så uvanleg, spesielt ikkje i 1801-teljinga kanskje?

 

Eg har ikkje funne Birte og Thollak, men trur  eg har trulovings- og giftarmålsoppføring.

( Digitalarkivet / Kyrkjeboka )

 

Olsen og Olsen er begge frå Kvanvig / Quanvig, som er nabogarden.

 

Tøri er fødd på Dåstøl, mens Birte i giftarmåloppføringa er oppgitt å vere frå Polland. Polland finn eg ikkje som eigen gard i 1801-teljinga, men Polland ligg rett opp bakken av Dåstøl, så det kan jo vere rekna som bruk av same garden.

 

Er Birte og Tøri sysken, mon tru?

Endret av Arne Åsbjørn Drangeid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde som et utgangspunkt å se på Familysearch etter barn med Niels Daasøl som far:

 

https://familysearch.org/search/record/results?count=20&query=%2Bbirth_year%3A1730-1770~%20%2Bfather_givenname%3ANiels~%20%2Bfather_surname%3ADaast%C3%B8l~

 

 

Når det gjelder navnet "Tørri" ser det ut som man kan kikke på Tori, Turi, Turri osv i tillegg.

 

Endret av Lene Benedicte Lauritzen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert henne, ja, rett nok her med dåpsdato 15. juni 1743.

 

Pappa er oppgitt som Niels Polland, mens pappa-tøri var oppgitt som Niels Daastøl. Kanskje ikkje sysken likevel, eller kanskje...?

 

Tollach og Jon Olsen er iallfall begge frå garden Kvanvig, ...får sjå om eg finn dåpsoppføringa til Tollach.

En Berthe Nielsdatter Daastøl begravet 8.3.1821, skal være født 1741:

 

http://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/267/pg00000000718393

Garantert... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert riktig kar det. No har eg tråkla Hidra sogn mellom 1740 og 1747, og den einaste Tollach eg finn med ein pappa-ole er DENNE, døypt 23. juli 1747, 8. søndag etter Treenighetssøndag (Midt på venstresida), men då med pappa "Ole Tønnesen Hogstad", og er det han, er han nok ikkje bror til Jon Olsen på Daastøl likevel....då pappa-jon heitte "Jonsen".

 

Trur snart eg må avansere til å dissekere skiftemateriale for å finn ut av slektsflokene her....

 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder navnet "Tørri" ser det ut som man kan kikke på Tori, Turi, Turri osv i tillegg.

Eg veit :) ...har nokre Tøri, Tyri, Tori'ar i slektsrekkja mi. Hadde eg nokon gong fått ei dotter (berre søner), hadde eg vurdert seriøst å kalle ho "Tøri" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg veit :) ...har nokre Tøri, Tyri, Tori'ar i slektsrekkja mi. Hadde eg nokon gong fått ei dotter (berre søner), hadde eg vurdert seriøst å kalle ho "Tøri" :)

... eller så får neste sønn bli Tørris... ;)

Det ser ikke ut som damene er søsken nei, og ikke nødvendigvis mennene heller.  Jeg skal kikke litt lit jeg også, kanskje det blir et svar til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kikket på profilene dine på Geni. Ser at du mangler noen barn. Jeg vet det ikke er hva du spurte etter, men er vel greit å fylle på med den informasjonen man finner :)

 

Tollach og Birthe har en sønn ved navn Ole Andreas, døpt 8.8.1779: https://media.digitalarkivet.no/kb20070529320188 ( Flekkefjord sokneprestkontor, F/Fa/Fab/L0001: Ministerialbok nr. A 1, 1750-1780, s. 228-229)

 

Jeg antar denne Ole Andreas døde, da en ny Ole Andreas ble døpt 6.5.1881: https://media.digitalarkivet.no/kb20070529320217 ( Flekkefjord sokneprestkontor, F/Fa/Fab/L0002: Ministerialbok nr. A 2, 1781-1832, s. 14-15)

 

Så har de en ny Ole Andreas døpt 20.11.1786: https://media.digitalarkivet.no/kb20070529320220

 Flekkefjord sokneprestkontor, F/Fa/Fab/L0002: Ministerialbok nr. A 2, 1781-1832, s. 20-21

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg kikket på profilene dine på Geni. Ser at du mangler noen barn. Jeg vet det ikke er hva du spurte etter, men er vel greit å fylle på med den informasjonen man finner :)

 

 

Tja, har nok berre lausleg ført opp borna frå 1801-teljinga, pluss den førstefødde "Niels". Ole Andreas frå folketeljinga har fødselsestimat 1889. Mogleg den siste i samlinga du fann, eller kanskje ein fjerde (?) ...er ikkje veldig presise årsfestingane i folketeljingane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ikke ut som damene er søsken nei, og ikke nødvendigvis mennene heller.  Jeg skal kikke litt lit jeg også, kanskje det blir et svar til slutt :)

Er vel i ferd med å konkludere med at ingen av para har noko syskenband. At dei er i familie er det nok sannsynleg, men no trur eg fokuset mitt blir å plassere Birthe og Tollach riktig. Det er dei som er i rett linje i treet mitt...men eg byrjar bli litt ør av Polland, Kvanvig; Hogstad og Daastøl, og litt irritert på enkelte prestar som ikkje fører patronym i kyrkjeboka.

 

Utgangspunktet for det heile var eit søk på geni, der eg fekk eit treff på det andre paret frå Daastøl/1801, med moglegheit for samanslåingar viss det viste seg å vere syskenband. Litt undersøkingar viser det seg jo at det er smart å gjere først, for her blir ikkje noko poding av profilar, iallfall ikkje for denne generasjonen.

Fant denne her, vet ikke hvem som har siden, (men i følge antiviruspragrammet mitt er siden trygg;) ):

http://heim.ifi.uio.no/~jensj/Slekt/Family/10879.html

Har vore inne på denne sida sjølv, ja, men her finn eg berre Tøri og Jon, noko som vel forsterkar tanken om at det nok ikkje er noko syskenband til Birte og Tollach...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.