Gå til innhold
Arkivverket
Inge Flatmoen

Kirkebøker for Tokke

Recommended Posts

Inge Flatmoen

Hei!

Jeg leter etter en person fra nåværende Tokke kommune, som ble født i 1913. Han vokste opp på Åmdals verk eller der omkring, men jeg har ikke klart å finne han verken døpt eller konfirmert i området. 

Hvis jeg har forstått det rett så er det kirkebøkene for Mo som refererer til området Åmdals verk i Telemark? Mangler det en del kirkebøker fra det tidsrommet?

Inge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood

På bokhylla.no (Nasjonalbiblioteket) finner du Mo bygdebok : gard og ætt. 2: Skafså sogn. Her er både gården Åmdal og verket omtalt. Tokke kommune oppsto 1. januar 1964 da kommunene Mo og Lårdal ble slått sammen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Inge Flatmoen

Takk skal du ha! Han jeg leter etter informasjon om het Karl Asvald Lønskog, født sommeren 1913. Hvem var moren? (Han var uekte, vokste opp hos farmoren.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum

Ifølge gravminner var han født 24 juli 1913.

4096142 Karl Asvald  Lønskog  2407  1913  2208  2004  2709  2004  m    E00  1  10       Biskophavn Bergen

http://www.disnorge.no/gravminner/korrigering.php?id=4096142

4096143 Solveig Hermanda  Lønskog  1209  1912  2603  2006  2405  2006  k  E00  1  10     Biskophavn Bergen

http://www.disnorge.no/gravminner/korrigering.php?id=4096143

Endret av Ann-Mary Engum

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Inge Flatmoen

Tusen takk for god hjelp! Spesielt var Kongsberg et godt spor! (Som jeg fant via Bergen-vielsen...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.