Gå til innhold
Arkivverket

Skannede arkiver - Haugesund Sjømannskontor


Alf Kristian Andreassen
 Del

Recommended Posts

Er det mulig å få lagt ut utfyllende forklaring til hva som gjemmer seg i de forskjellige bøkene for arkivet til Haugesund Sjømannskontor? Ser at hos andre mønstringsdirstrikt (de jeg har sjekket) er det lagt ut en grei forklaring om hver bok på "forsiden".

 

Eksempel Haugesund Sjømannskontor:

https://media.digitalarkivet.no/db/browse?archives%5B%5D=2009&start_year=&end_year=&text=

 

Eksempel Oslo Sjømannskontor:

https://media.digitalarkivet.no/db/browse?archives%5B%5D=no-a1450-02000000001901&start_year=&end_year=&text=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivet Haugesund sjømannskontor finnes ikke i Arkivportalen, fra hvor vi henter mye av våre metadata, bl.a. metadata som benyttes i kildeinformasjon og treffliste.

 

I slike tilfeller må vi derfor legge inn metadata manuelt. Dette var ikke gjort i dette tilfellet, men skal nå være i orden.

 

Takk for din melding. Meld gjerne fra om liknende forhold som du måtte komme over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivet Haugesund sjømannskontor finnes ikke i Arkivportalen, fra hvor vi henter mye av våre metadata, bl.a. metadata som benyttes i kildeinformasjon og treffliste.

 

I slike tilfeller må vi derfor legge inn metadata manuelt. Dette var ikke gjort i dette tilfellet, men skal nå være i orden.

 

Takk for din melding. Meld gjerne fra om liknende forhold som du måtte komme over.

 

Samme søk for Stavanger Sjømannskontor gir samme resultat. 

 

En ting til om Haugesund Sjømannskontor: Mener å erindre at i det forrige, men nå nedstengte løsning fantes etternavnsregistere. Altså ikke bare fornavnsregistere. Er det mulig å finne disse arkivene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme søk for Stavanger Sjømannskontor gir samme resultat. 

 

En ting til om Haugesund Sjømannskontor: Mener å erindre at i det forrige, men nå nedstengte løsning fantes etternavnsregistere. Altså ikke bare fornavnsregistere. Er det mulig å finne disse arkivene?

 

Da er også Stavanger oppdatert. Når det gjelder Haugesund og etternavnsregistre, er jeg dessverre redd du husker feil. Alt som var publisert i gammel løsning, er også publisert i ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er også Stavanger oppdatert. Når det gjelder Haugesund og etternavnsregistre, er jeg dessverre redd du husker feil. Alt som var publisert i gammel løsning, er også publisert i ny.

 

Nei, jeg husker ikke feil. Men Fba/L0004, Fba/L0005, Fba/L0006/1945 og Fba/L007/1944 er etternavnregistere og ikke fornavnregistere slik det står beskrevet på "forsiden".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg husker ikke feil. Men Fba/L0004, Fba/L0005, Fba/L0006/1945 og Fba/L007/1944 er etternavnregistere og ikke fornavnregistere slik det står beskrevet på "forsiden".

 

Takk for korreksjonen. Det ble visst for mye klipp-og-lim der. Da blir det rettet til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.