Gå til innhold
Arkivverket

Tyde linje i Norderhov Kirkebok 1876


Rune Alexander Høglund
 Del

Recommended Posts

Hei!

Jeg er helt ny på leting i kirkebøker og skrifttyding og trenger litt hjelp med å lese nummer 54 på følgende kilde, som jeg tror er Andrea Eriksen:

 

SAKO, Norderhov kirkebøker, F/Fa/L0015: Ministerialbok nr. 15, 1875-1884, Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20061101380495.jpg

Permanent bildeid:  kb20061101380495

 

På forhånd takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54. | 7 Febr. | 17d Apr | Andrea | ægte | Snedker Erik Andersen Rudseje og K. Gunhild Olsdatter | Ragnild Olsd Bækken, Gunhild Andersd. ibid [same stad], Anne Olsd Rud, Ole Andersen Bækken, Ole Olsen Juvet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, det var jammen raskt! Tusen hjertelig takk.

 

Det hjelper også med min andre kilde til denne damen, og hennes mann (som jeg har slitt med å finne foreldrene til!). Om du/andre kunne hjelpet meg med denne også hadde jeg vært takknemmelig!

Det er ekteskapet som er registrert i samme bok på side http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060607130700.jpgnummer 15.
Her er jeg interessert i Anders Olssons far. Er det Olof? I tillegg sliter jeg med konfirmasjonsnotene, forlovere og anmerkning.

 

 

Igjen, på forhånd takk for hjelpen med dette.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15) 3/10  (-1897)
Anders Olssen | Sliberiarb.(eider)|Karlanda i Wärmland | 11/6-1869 | kf. 15/5 1886; Karlanda församl(ing) | Arbeider Olof Olsson Höglund
Andrea Eriksen Rallerud | Tjenestepige paa ... | Follum Brug | Riperbakken | 1876 7/3| Kf. 8/5-90 i Lunder |Tømmermand Erik Anderssen Rallerud | Anders Eriksen og Hagen Nilsen | 22/8-97. Merknad: Nei Han Attest af 15/5-86 (Dahlgren) og 24/4-97 Joh. D. Malmgren i ..... forsamling.

.

Sveriges befolkning 1880:

Olsson, Olof    1828    Far
Andersdotter, Maria    1840    Mor
(Barn), Anders    1869    Barn
(Barn), Olof    1873    Barn
(Barn), Johan    1880    Barn
(Barn), Mathilda    1866    Barn
 

Detaljer:

Post 1880-17-55-2038

Olsson, Olof
Inhyses
f. 1828 i Karlanda (Värmlands län, Värmland)
Gift man, far i familjen
Smolmark
Karlanda (Värmlands län, Värmland)
Registrerad födelseort: Karlanda Värmlands län
 

 

Foreldrene og barna er født i Karlanda.

 

Dåpsboken viser at denne Anders Olsson er født 11/6 og døpt 14/6-1869.

Kilde for dåp: Karlanda (S) CI:6 (1841-1878) bild 100 (AID: v6811.b100, NAD: SE/VA/13271)

 

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig! Jeg har slitt med denne Anders Olsen Høglund i evigheter for å finne ut hvor han kommer fra, og etter en kveld her ser det ut til å være løst. 
Tusen takk igjen for herlig hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.