Gå til innhold
Arkivverket

Nettbrett og søking på skannede kirkebøker?


Terje Hammer Aarland
 Del

Recommended Posts

Hittil har jeg kunnet søke på skannede kirkebøker med mitt nettbrett IPAD, men nå fungerer det ikke lenger. Jeg kan søke, men ingenting kommer opp, det står bare på vent og ingenting skjer. Er det noe jeg kan gjøre for å få det til? Eller må jeg invistere i ny pc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så langt kommer jeg også, men det er å få åpne selve kirkeboken jeg ikke får til fra min IPAD. Før var det ikke noe problem, men nå står den og venter og venter heletiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har gjort mitt utvalg står den bare og "tikker og går" hele tiden uten at noe kommer frem. Jeg bare forsøker å åpne en skannet kirkebok fra Domkirken i Bergen fra april 1827. Tenkte jeg skulle legge ved en skjermdump av det bildet jeg kom til, men finner ikke ut hvordan jeg kan legge ved et bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får åpnet sidene med min iPad.

 

Velg Innstillinger fra forsiden. Scroll ned til Safari. I Safari er tredje nederste linje: Tøm logg og nettsteddata. Trykk denne.

 

Sjekk også (to linjer over) at du tillater infokapsler fra nettsteder du besøker.

 

Start Safari på nytt.

 

Ellers kan mye ordne seg ved å starte nettbrettet på nytt.

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har versjon 9.35.

 

Er det ventende oppdateringer du kan gjøre eller har problemene oppstått etter oppdatering til versjon 10? I så fall bør du kanskje spørre i butikken du kjøpte iPad'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker for tipset om å bruke en annen nettleser. Jeg prøvte firefox og da fungerte det helt perfekt

Endret av Terje Aarland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.