Gå til innhold
Arkivverket

Hull i familie ryktene med "savnet" oldefars så kalte bror


Rune Gulbrandsen
 Del

Recommended Posts

Hei når jeg var helt fersk fikk dere meg igang med min oldefar. Da kom mye annet fram som jeg har bygget videre på. TAKK.

 

Funnet han og søsken. Foreldre og diverse.

 

Men Gerhard Berge som jeg søkte havnet i USA. Her sier rykter som noen mener huske at broren også havnet i samme tid.

Men finner ikke noe bror.

 

Men finner det som skal være sønnen til Gerhard sin bror. Raymond w Berge giftet seg med Margaret(ukjent pikenavn) (trolig canadisk)

Raymond er født 1905 i USA. Margaret ca 1911. Fant i census 1940 California, San francisco

 

Her med sønn Raymond A berge født 1933 Florida.

 

Har bare hørt snakk om at de har barnebarn Chris Berge og Erik Furuholmen. Furuholmen skal være svigerdattera pikenavn. Ble de skilt på et punkt muligens.

 

Så stopper det opp. Synes vanskelig søke i USA og uansett må en nesten melde seg inn stede og betale. Kan ikke betale en tusenlapp alle veier.

 

Så hvem er foreldre til Raymond ? Søkt graver men finner ikke noe.

 

Mulig gravd så mye at jeg har forvirret meg selv igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familysearch er jo gratis, bla litt i de interne lenkene der, så blir du fort kjent med hvordan det lønner seg å søke. Generelt så er det en fordel å starte med så få oplysninger som mulig, og så legge på detaljer etterhvert som du ser hva slags resultater du får. https://familysearch.org/search

 

Hvis du vet i hvilken stat du skal lete, så er det ofte lurt å søke på grupper som driver med genealogy i vedkommende stat, det er mange entusiastgrupper rundt omkring som ikke skal ha betalt.

 

 

Endret av Olaf Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne "side\dokument" Som du linker til er det eneste jeg finner.

 

Har hele mitt yngre liv hørt om ray(Raymond) og Margaret som bodde ved miami.

Og flyttet på "andre side" av us i eldre dager. Tippe mellom 1985 og 90 de døde.

 

Hørt at Gerhard Berge som jeg har mye på reiste over med broren. Denne broren skal være far til Raymond Berge.

Men har ikke klart finne denne broren. Så hvem er faren til Raymond ☺ hadde en funnet sønn eller barnebarna kunne en fått onhand info. Men med tanke på at census1940 er siste åpne pga personvern er det ikke lett. Virker som berge er et av de vanligste navn i USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familysearch er jo gratis, bla litt i de interne lenkene der, så blir du fort kjent med hvordan det lønner seg å søke. Generelt så er det en fordel å starte med så få oplysninger som mulig, og så legge på detaljer etterhvert som du ser hva slags resultater du får. https://familysearch.org/search

 

Hvis du vet i hvilken stat du skal lete, så er det ofte lurt å søke på grupper som driver med genealogy i vedkommende stat, det er mange entusiastgrupper rundt omkring som ikke skal ha betalt.

Gratis i utgangspunktet, men mye er betaling. Er registrert mange steder, men begrenset hva som er fritt. Men med flere steder finner jeg ofte noe gratis som er betaling et annet sted og vissa versa. Har Ancestry, familysearch, find a gravd, og et par andre jeg ikke husker i farta. Ellers er det MyHaritage som er hovedsiden jeg bruker for å registrerte alt og har utvida abb. Men der også når en betaler og tror alt er fritt dukker det opp nye ting en må betale for. Endret av Rune Gulbrandsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.