Gå til innhold
Arkivverket

Hvordan kopiere tekt og linker til debattforumet


Geir Antoniussen
 Del

Recommended Posts

Hei

 

Er en stund siden jeg har brukt dette forumet. Tidligere kopierte jeg tekt og linbker og limte inn. Nå klarer jeg ikke å kopiere inn.

Trenger tips på hva jeg skal gjøre:-)

 

Mvh

Geir A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Fint takk,  har satt innstillingene fra kirkebøkene slik som i oppsettet. Går fint å kopiere over i f.eks Word.

Jeg får ikke limt inntekt og linker når jeg skal opprette et nytt emne. Jeg kan skrive i bildet, men får ikke kopiert over.

Er det noen innstillinger som må gjøres i dette bildet også, se vedlegg.

 

Jeg har fbare logget meg inn på vanlig måte

 

Mvh

Geir A

post-4667-0-11675300-1475490095_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IE har i flere omganger vært umulig å bruke sammen med forumprogrammet, så om den igjen skaper problemer, forundrer det meg ikke. Det har nettopp vært et annet tema her om at IE ikke virket.

 

Tidligere løsning har vært å trykke på Toggle mode-knappen øverst til venstre og deretter lime inn lenken.

 

For sikkerhets skyld bør en tømme nettleseren for midlertidige internettfiler (ikke cookies - da må du bare logge seg på på nytt..)  og starte nettleseren på nytt. Her ligger nemlig foreldede koplinger til nettsider, som hindrer at alt virker som det skal. Etter omlegging til Windows 10 har jeg ikke lenger IE på maskinen, for det virker som Microsoft har skrotet den nettleseren, så jeg husker ikke hva en gjorde i IE for å slette midlertidige internettfiler.

 

(Det kan være en kommer dit ved å trykke SHIFT+CTRL+DEL.)

 

 

 

 

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra om du får limt inn lenker og tekst etterpå, da, så rådet eventuelt kan være til nytte for andre som får samme problemet..

 

Redigert: Nå så jeg du hadde fått lagt inn lenker i en annen tråd, så da virket det visst. :)

 

Greit å vite om ryddingen av midlertidige internettfiler er tilstrekkelig, eller om en må bruke Toggle mode-knappen fremdeles.

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lime inn ei direkte lenke til kyrkjeboka er uproblematisk for meg i det nye systemet. Kopierer eg med knappen i bildet, blir det slik:

 

SAB, Gloppen Sokneprestembete, Ministerialbok nr. A 1, 1686-1711, s. 0-1

 
Men problemet oppstår dersom eg vil skjule lenka bak eit ord i teksten. Då brukte eg tidlegare kjetting-symbolet ovenfor her og kopierte direkte inn informasjonen, medan eg no fyrst må hente inn informasjonen, og så kopiere deler av det og lime inn i "kjetting-boksen", som dette - slik 
 
Det tykkjer eg er litt tungvint - er det eg som gjer feil?
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Å lime inn ei direkte lenke til kyrkjeboka er uproblematisk for meg i det nye systemet. Kopierer eg med knappen i bildet, blir det slik:

 

SAB, Gloppen Sokneprestembete, Ministerialbok nr. A 1, 1686-1711, s. 0-1

 
Men problemet oppstår dersom eg vil skjule lenka bak eit ord i teksten. Då brukte eg tidlegare kjetting-symbolet ovenfor her og kopierte direkte inn informasjonen, medan eg no fyrst må hente inn informasjonen, og så kopiere deler av det og lime inn i "kjetting-boksen", som dette - slik 
 
Det tykkjer eg er litt tungvint - er det eg som gjer feil?

 

Trur det blir rett slik:

 

Gå inn på kirkeboksida. På samme linje som du har SAB, Gloppen osv. til høyre er det et lenketegn etter side og i. Trykk på dette og du får opp en boks med "Referanser". Der kan du velge eksempelvis "Brukslenke for sidevisning" uten tekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.