Gå til innhold
Arkivverket
Jarbjørg Øien

Kirkebøker metodistkirken i Tromsø

Recommended Posts

Jarbjørg Øien

Hei

Jeg ønsker å finne ut mer om min tippoldefar; Edvard Ingebrigtsen, født Jan 29 1851,  Taarnstad. Målselv, Troms,

og tippoldemor; Mathea Anna Bergitte, født Jan 23 1862,Berg, Flakstad, Torsken, Troms, Norge.  Når døde de og hvor ble de begravd?

De meldte seg inn i metodistmenigheten i Tromsø 7. januar 1851 og det eneste jeg har funnet av materiale fra metodistmenigheten er denne innmeldingslisten. 

Edvard må ha dødd i Tromsø i muligens i 1897.

Matheas død vet jeg ingenting om. Det er mulig hun døde i 1945 i Kvalnes, Dyrhaug der datteren Edvarda Marie Martinussen bodde, men ingen fra slekta som levde da kan huske at hun bodde der noen gang. Kan heller ikke finne noen kirkebøker fra metodistmenigheten fra området der. 

MVH Jarbjørg Øien

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sven Hjortland

Kan det være din Edvard Ingebrigtsen som dør 15.10.1894?

SATØ, Tromsø sokneprestkontor/stiftsprosti/domprosti, G/Ga/L0015kirke: Ministerialbok nr. 15, 1889-1899, s. 419

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sven Hjortland

Edvard Ingebrigtsen er gravlagt ved Tromsø gravlund. Gravnummer 01.A.99.010

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jarbjørg Øien

Edvard Ingebrigtsen er gravlagt ved Tromsø gravlund. Gravnummer 01.A.99.010

Ja, det stemmer! Har lett så lenge, men på feil sted. Da ble han begravd gjennom den norske kirke og ikke baptistkirken. Tusen takk for hjelpen! Da kan jeg kanskje finne Mathea også i de vanlige kirkebøkene. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.