Gå til innhold
Arkivverket

Søker dødsfall, begravelsested til Mathea Anna Bergitte Ingebrigtsen, Troms.


Jarbjørg Øien
 Del

Recommended Posts

Kan dette være dåpen til datteren Edith Gunharda?

http://www.rhd.uit.no/kirkebok/kbliste.aspx?kb=d&RR=186358

 

Troms fylke, Tromsø i Tromsø, Ministerialbok nr. 17 (1907-1917), Fødte og døpte 1909, Side 45
Permanent bilde-ID: kb20050228010047
 

I så fall er moren Mathea Anna, f. Karoliussen. MEN TO AV FADDERNE ER AMINDA RATH OG LOS INGOLF RATH!  :D

Men i alle dager! Det betyr jo at hun giftet seg på nytt med Gabrielsen og da stemmer det jo også at hun døde med etternavn Gabrielsen som Ann- Mary fant! Dette var helt nye opplysninger. Mathea var min oldemor og hennes datter Olfrid som er min farmor lever enda, men dette har ikke hun heller vist noe om. De yngste barna ble jo som nevnt satt bort til andre og hadde derfor ikke den nære kontakten med Mathea slik som Aminda hadde. Aminda holdt senere god kontakt med sine søstre, men Mathea var en fremmed for de andre etterkommerne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det oppklart! Og tusen takk for all hjelp! Dere er bare helt supre i å finne så raskt alt sammen.

 

Har nå konferert med min farmor, som dessverre ikke husker så godt lengre, men som, når jeg kunne fortelle alle detaljer fra det dere har funnet, husket plutselig alt sammen,

 

At Mathea var gift med Gabrielsen var nytt for mor, men så husket hun at Mathea hadde vært sammen med en Gabrielsen og at hun fikk en datter til, Edit. At de var gift ante hun ikke. Men tante Edith kunne hun huske godt, men Edith døde ung.

Da stemmer det gravfunnet, Mathea Gabrielsen. 

Hun kunne også huske at Mathea døde, hos datter Edvarda på Dyrøy. 

Mathea hadde en datter nr. 4. Hun het Ivanna, og tante Ivanna kjenner jeg jo godt til, men hadde ikke koblet henne som datter av Mathea. Tante Ivanna var liksom tante til alle i mitt hode, hehehe.  Mor vokste opp hos tante Ivanna og havnet derfor i Narvik der hun bor nå. 

Den datteren Johanne som ble født først har mor ikke hørt om, så hun må ha dødd tidlig. 

Så, 4 barn vokste opp og tre av disse ble satt bort til familie rundt omkring. Amanda (Blei igjen i Tromsø), Johanna, Ivanna og Edvarda ble satt bort. Edith datter av Mathea og Gabrielsen døde tidlig. 

 

Så da var alt på plass. Strålende! Og tusen takk for all hjelp!   :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.