Gå til innhold
Arkivverket

Søker info om mor til Oluf Christian Angelo


Jarbjørg Øien
 Del

Recommended Posts

Dette er en kanskje umulig oppgave, men jeg prøver likevel.

 

 Oluf Christian Angelo ble født 28 nov. 1829

Far var Angelo Admirali jr. Født 2. oktober 1806 Trondheim. Død 24 nov 1866 i Trondheim.

Hans mor var pike Sofie Christensdatter. Disse to ble aldri gift og fikk bare denne ene sønnen. 

 

Den eneste nedtegnelsen jeg finner om Olufs mor er i dåpsnedtegnelsen fra domkirken i Trondheim 20 des 1829

Oluf er barn nr 10 nest nederst på første side. Her finner jeg også foreldrene til Angelo, Angelo Admirali og Christina Alexanderstatter. De to andre navnene, faddere kan vel neppe være foreldre til Sofie?  Neppe

 

Ser ut som det blir umulig å finne ut mer om denne Sofie Christensdatter, men kan jo håpe. 

 

http://media.digitalarkivet.no/view/16331/50773/131

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har notert fra Vår Frue kirke (jf. mitt eget notatregister at grenader Angelo Amirali hadde to små barn som ble gravlagt i 1803-1804, du kjenner vel til at han har stor etterslekt på Fosen og i Namdalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har notert fra Vår Frue kirke (jf. mitt eget notatregister at grenader Angelo Amirali hadde to små barn som ble gravlagt i 1803-1804, du kjenner vel til at han har stor etterslekt på Fosen og i Namdalen?

Det viste jeg ikke, men viste at han har stor etterslekt i Trondheim. Angelo fikk, som sin far, mange barn, der dessverre mange døde, men hans etterkommere fikk jo mange barn som vokste opp, så da blir etterslekta enorm. De barna gravlagt i 1803 og 1804 er barn av Angelo Admirali sr og Christina Alexadersdatter Werner. De fikk hele 12 barn og så mange som 8 av disse døde. Fryktelig tøff tid! Også hans sønn Angelo Admirali fikk mange barn, med ulike kvinner, men bare 2 av barna vokste opp. 

Kan legge til at i mi slekt var Angelo Italiensk, fra Genova. Etter at jeg fant at han opplyste at han var Hollandsk matros da han giftet seg med Christina Alexandersdatter trodde jeg en stund at han var Hollandsk. Dette kan se ut til ikke å stemme likevel, fordi at han var Hollandsk matros betyr ikke at han var fra Holland. Det stemmer også med navnevalgene til barna. Jeg har også nå klart å nøste opp Christine Alexandersdatter Webers foreldre som, ihvertfall hennes far, kom fra muligens Tyskland eller Danmark. Han var dessuten katolsk noe som kan tyde på at han ikke var Norskfødt. 

Endret av Jarbjørg Øien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.