Gå til innhold
Arkivverket
Ole Arild Vesthagen

Anders Henningsen Harstad i Sør-Odal f. ca. 1685 - barn i 2. ekteskap

Recommended Posts

Ole Arild Vesthagen

Anders Henningsen Harstad i Sør-Odal ble født ca. 1685 og kom fra Mangset. Han ble gift første gang i 1712 med Lisbet Engebretsdtr. Stomperud. Barna i første ekteskap har jeg oversikt over.

Anders skal ha blitt gift andre gang med Eli Amundsdtr. Er det noen som kjenner til når de ble gift, og hvilke barn de hadde? Et kjapt oppslag i Sør-Odal bygdebok bind V og en oversikt med navn og årstall ville vært til god hjelp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Linda Wathne

Nå har ikke jeg bygdeboka, men i familysearch oppgis vielse 22 okt 1733 i Vinger, Hedmark:

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:N7P2-LQD

Søker man på navnet Anders Harstad, dukker det opp ( med denne konen) datter Lisbeth døpt 17. mars 1734 i Sør-Odal, datter Inger døpt 13. november 1735 i Sør-Odal, sønn Hans døpt 14. september 1738 Sør-Odal.

Det kan være flere barn, - jeg har ikke søkt så grundig.

Mvh

Linda

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ole Arild Vesthagen

Takk for svar. Det stemmer med disse tre barna, jeg fant disse i kirkeboka nå. Etter mye leting fant jeg ut når Anders og hans andre kone ble gift. De ble trolovet 22.3.1733 og viet 22.10.1733 i Vinger: Andes Henningsen Harstad fra Strøm sogn og piken Elen Amundsdtr. Spetalen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.