Gå til innhold
Arkivverket

Godtfried Jess (1914-1965) – Stavanger?


Kjell Arne Brudvik
 Del

Recommended Posts

Jeg forsøker å finne dåpen til Godtfried Jess – født 3. juni 1914, og død 10. februar 1965 i Stavanger. Han KAN være sønn av Hugo Christensen Jess (1873-1956) og Janna Eliassen (1877-1948), men har ikke funnet ham i kirkebøkene for Stavanger. Han var gift med Gunhild Løland (1913-2009) – men giftermålet har jeg heller ikke funnet. Slik at jeg har ingen anelse om jeg er på riktig spor, men rent tidsmessig så passer det at Godtfried kan være sønn av Hugo og Janna.

 

All hjelp mottas med stor takk!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan spørre  Statsarkivet i Stavanger om hvem som sto som arvinger  etter Hugo Christensen Jess ?

 

First name
Hugo Christensen
Last name
Jess
Birth date
Søndag 04. Mai 1873
Death date
Mandag 16. April 1956
Age
82 years

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte selvfølgelig ikke på å sjekke arvinger; takk - da forsøker jeg selvsagt det også!  :) Forøvrig artig at du bruker databaseløsningen min; morsomt å se den i aktiv bruk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden kanskje, og du har muligens dette fra før?

 

Hugo Kristensen Jess var oppgitt som far til uekte datter Gudrun Teodora, døpt 10. september 1902 - # 72

Rogaland fylke, St. Petri i St. Petri, Klokkerbok nr. B 8 (1897-1905), Fødte og døpte 1902, Side 125
 
# 73
Rogaland fylke, St. Petri i St. Petri, Ministerialbok nr. A 23 (1902-1918), Fødte og døpte 1902, Side 14
 

 

Endret av Egil Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Nei jeg hadde ikke den - dette er min onkels slekt, så er akkurat i startgropen - så alle bidrag mottas med stor takk  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan vi jo ta med med død/gravl. i 1886 for moren til Hugo; Flora Augusta # 7 hø side:

Tønder amt, Tønder, Højer og Lø, Nørre Løgum, 1856-1916 FKVD (KM) - opslag:  326

http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=202186&side=326

 

Konfirmasjon Hugo C Jess, 14. april 1889 # 1 hø side:

Tønder amt, Tønder, Højer og Lø, Nørre Løgum, 1856-1916 FKVD (KM) - opslag:  185

http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=202186&side=185

Endret av Egil Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk! Har ikke tidligere forsøkt meg så mye i Danmark - ei heller Tyskland som denne slekten også har linjer til - så her er jeg helt på bar mark  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke forstår, er at i vielsen som Ragnhild Brænd fant over her;

 

SAST, St. Johannes sokneprestkontor, 70/705BA: Lysningsprotokoll nr. 5, 1928-1936, s. 95
 
Så står både Godtfried Jess og hans kone Vally Margrethe Fugleberg som født i St. Johannes prestegjeld, men etter å ha lest igjennom denne et par ganger finner jeg hverken ham eller hans kone. Nå har jeg lite erfaring med Stavanger-området, så lurer litt på om det er noe jeg ikke har forstått her?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det samme står også i fødselskolonnen - uten at jeg har klart å omskape det til faktiske resultater  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke kirkebøker for St. Johannes der konfirmasjoner er med for disse årene.

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vally Margrethes dåp først i august 1917:

Rogaland fylke, St. Johannes i St. Johannes, Klokkerbok nr. B 6 (1907-1917), Fødte og døpte 1917, Side 286

Permanent bilde-ID: kb20060801040293

Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20060801040293

(Nr. 146)

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gottfried Jess ble døpt først 24/11-1929... (Han ble kanskje konfirmert samtidig?)

 

Rogaland fylke, St. Johannes i St. Johannes, Klokkerbok nr. B 9 (1929-1946), Fødte og døpte 1929, Side 7

Permanent bilde-ID: kb10511103282011

Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb10511103282011

(Nr. 103)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.