Gå til innhold
Arkivverket
Maureen Ann Mathisen

Marthe Rolfsdatter - hvem er hennes foreldre

Recommended Posts

Maureen Ann Mathisen

Alternative navn kan være Marte og Rolvsdatter.

Marthe er min 3 x tippoldemor, men jeg finner ikke hennes foreldre og hvor hun opprinnelig kommer fra.

Disse opplysningene har jeg:

• Født: Antatt 1756
  • Død og begravet: Juni 1835, Enga, Heierstad, Ramnes Prestegjeld, Vestfold
  • Vielse: Ektet , 24. april 1790 i Ramnes Prestegjeld, Ole Olsen født og døpt august 1764, Rødmyr, Gausen, Hof, Hof Prestegjeld, Vestfold
  • Barn: Dorthe Olsdatter født oktober og døpt november 1791, Holtung Eie, Ramnes Prestegjeld, Vestfold
              Ole Olsen født juli og døpt august 1795, Holtung Eie, Ramnes Prestegjeld, Vestfold
  • Fadder til barna: En av fadderne er Anne Rolfsdatter fra Lislebø og Holt evt. Holtung. Kan Anne være Marthes søster?
  • Folketelling 1801: Ole og Marthe med barna er bosatt på Store Foden i Ramnes.

Jeg er takknemlig om noen kan hjelpe meg med å finne Marthes foreldre og øvrige familie.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Astrid Kaardal Halleraker

Full klaff, rett i smørøyet, jeg har ingen ytterligere opplysninger men skriver dette innlegget for å teste signaturen.

Under Enga står det: Marte Rolfsdatter, Holtung. d 1835. simsalabim, ikke noe problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torbjørn Steen-Karlsen

Javel Astrid. Den kommentaren forstår jeg ikke noe av.

TSK.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torbjørn Steen-Karlsen

Jeg løfter denne opp igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.