Gå til innhold
Arkivverket

Nötten "Johannes O. Hersvik" og "Inger M. Vaulen", (Solund/ S&Fj.)


Svenn Ruskedal
 Del

Recommended Posts

I midt sökende etter flere forfedre i en gren til slektstreet, så stopper det heldt opp med dette paret som var mine 3 x tippoldeforeldre gjenom dattera "Martha" födt 1784, som var gift 1810 med "Ole Eilertsen Kråkevåg".

 

I "Solund" bygdebok b. 2 under gnr. 39 "Eide" finner jeg en "Johannes Olsen", der skifte etter han blev oppgjort 1795 og enka var "Inger Olsdtr.?/ Monsdtr:"

 

Barna var: 1) "Alis" g. m. "Gunnar Bendiks. Tverang", 2) "Ola" myndig 1795, 3) "Martha" 14 år? og 4) "Rasmus" f. 1788 g. 1812 m. "Magnilde Gregoriusdtr. Hagen?".

 

Enkemann "Johannes Olsen Hersvik" giftet sig 7 aug. 1884 med "Inger Monsdtr. Flöipollen (Vaulen) nr. 127 : https://media.digitalarkivet.no/kb20070228330486

 

Her er trolovelsen 17 juli samme år, h. side överst : https://media.digitalarkivet.no/kb20070228330411

 

"Johannes Olsen Voulens" pikebarn "Martha" döpt 31 aug. 1784 i (Askvold), h. side överst : https://media.digitalarkivet.no/kb20070228330415

 

"Rasmus" döpt 28 febr. 1788 nr. 13 : https://media.digitalarkivet.no/kb20070228330594

 

Avdöd "Inger Monsdtr. Eide" 1827 : http://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/267/pg00000002038170

 

Jeg håper vi kan ta en ny runde i dette tema og se på saken med nye öyner om opphavet til ekteparet "Johannes Olsen" og "Inger Monsdtr."

 

Tråder i samme tema : https://forum.arkivverket.no/topic/123680-38176-sf-opphavet-til-johannes-o-hersvik-inger-m-vaulen-solund-soekes/

https://forum.arkivverket.no/topic/173066-johannes-olson-hersvik-paa-eide-i-solund-1729-1799-kven-var-han/

https://forum.arkivverket.no/topic/123679-38175-johannes-andersson-endre-eiriksson-f-hafslo-gift-to-ggr-i-solund-opphav/

 

 

 

 

 

Endret av Svehn Ruskelöv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifte i 1795 ? Då er det ikkje Johannes Olsson som er gravlagd 1.2.1799, f 1729, bustad: Ejde.

Ministral, Gulen, 1798-1808.

-------

Johannes og Inger Monsdtr døyper Rasmus 28.2.1788.

Kjelde: Ministral, Gulen, 1788-98, side 168-169.

 

Dei har også ein son døypt, Eilef i 1794.

-------

Johannes er fadder på ein gut døypt 21.8.1785. Johannes bur då på Ejde. På Ejde bur og Synneva Olsdtr. Kan ho væra syster til Johannes ? Gulen, Ministral, 1776-87, side 104 b.

 

Du ser korkje Johannes eller Inger i ekstraskatten 1762 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifte i 1795 ? Då er det ikkje Johannes Olsson som er gravlagd 1.2.1799, f 1729, bustad: Ejde.

Ministral, Gulen, 1798-1808.

-------

Johannes og Inger Monsdtr døyper Rasmus 28.2.1788.

Kjelde: Ministral, Gulen, 1788-98, side 168-169.

 

Dei har også ein son døypt, Eilef i 1794.

-------

Johannes er fadder på ein gut døypt 21.8.1785. Johannes bur då på Ejde. På Ejde bur og Synneva Olsdtr. Kan ho væra syster til Johannes ? Gulen, Ministral, 1776-87, side 104 b.

 

Du ser korkje Johannes eller Inger i ekstraskatten 1762 ?

 Det må vere feil i bygdeboka : http://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/267/pg00000000770194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I "Leikanger" bygdebok b. 2 under "Lagmannsvik/ Buene" finnes det nevnt en "Mons ved buene", som hadde fölgende barn, "Mons" f. 1743, "Elsebe" f. 1745, "Inger" f. 1749 og "Anders" f. 1751.

 

Kan man event. finne sösken til denne "Inger" som passer i FT 1801?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svein !

 

Du har no MOGELIG funne Inger M. Vaulen !

 

Utfrå ditt innlegg nr 4, så søkte eg i Data og Slekt, Slektsforum, Sogn og FJ, Vik: 2 damer frå Texas ..., ser eg Inga Monsdtr Buene 1749 - 1827. Døypt 15.11.1749 i Leikanger, død 8.8.1827 i Eide, Sollund.

16.7.1800 gifta ho seg med Johannes Anderson f i Hafslo 1775 d. 2.1.1806 i Sollund.

Gift 2: 29.1.1808 m Endre Erikson f i Hafslo 1777, d. 27.3.1825, Eide, Sollund.

-------------

Du skal ikkje sjå bort i frå at du og Lars E. Øyane har felles inntr her, særlig dersom Inger = Inga.

 

Kva Vaulen betyr, det VEIT eg ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svehn!

 

Dette emnet har vore drøfta før, og her er manuskriptet mitt som gjeld Johanners Andersson frå plassen Nauststodi under Hillestad i Hafslo:

 

~~~~~~~~~~~~~

 

Johannes Andersson, døypt {i Hafslo} 3.3.1775,

Johannes Andersson flytte i ung alder til Gulen der han 27.5.1798 vart trulova første gongen (vigselsdatoen manglar) med Anna Iversdotter frå Risøy i Gulen.  Ho var dotter av gardbrukar Iver Olson på Furnes, opphavleg visstnok frå Børknes, og kona Cathrina Hansdotter frå Furnes og vart døypt i Gulen 11.10.1756.  Men Anna vart gravlagd frå Ytterøya i Solund, Gulen 25.7.1799, og Johannes gifte seg 16.7.1800 att i Gulen med enkja Inga Monsdotter, som me trur hadde opphavet sitt frå Buene i Leikanger.  Me kjenner ikkje foreldri hennar, men ho vart i so fall døypt i Leikanger 15.11.1749 og gifte seg første gongen i Solund, Gulen 6.8.1784 med ein Johannes Olson av usikkert opphav, f. kring 1729.  Johannes var fiskar, og han og Inga budde som husmannsfolk på ein plass under Eide i Solund, og derifrå vart Johannes Olson gravlagd 1.2.1799.  Johannes Andersson var òg fiskar og tok over som husmann under Eide i Solund, men miste livet på sjøen 2.1.1806.  Inga gifte seg so tredje gongen med enkjemannen, husmann og fiskar Endre Erikson, òg på ein plass under Eide i Solund (1777-1825), opphavleg husmannsson frå Bakkagjerde under Venjo i Hafslo (s.d.).  Inga d. som enkje på Eide i Solund 8.8.1827.  Johannes fekk ikkje born i nokon av ekteskapi sine, men andre kona Inga hadde fire born frå første ekteskapet sitt.

 

~~~~~~~~~~~~~

 

Som du ser, er opphavi både til Inga og til Johannes Olson ganske so usikre.  Eg mistenker Mons ved Buene for å opphavet sitt i indre Sogn, men kan ikkje prova dette...

 

Det hadde vore «jättebra» om du greier finna opphavi til dei to!  Lukke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars!

 

Takk for svar. Ja som du ser i mitt innlegg nr. 1 i lenkene under <tråder i samme emne>, så har dette emne vert tatt opp for nermere 10 år siden av dig og Gisle Hersvik. Og det har nok ikke tilkommet noe mer intressant om mine forfedre ""Johannes O." og "Inger M." etter det heller.

 

Jeg vil nevne att "Inger/ Inga" hadde 2 barn i sitt 1. ekteskap, "Martha" og "Rasmus". "Alis" og "Ola" hadde "Johannes Olsen" fra 1. ekteskap, hvem det nå var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet 16 October 2008 - 21:12

En Johannes Olson blir født på bnr. 11 på Byrknes i 1723 og døpt den 12.4. (ikke nevnt der i Gb III s. 201) Trolig er det denne Johannes som blir gift to ganger på Blomholm - først 16.1.1752 med Berte Andersdtr. Vilsvik og andre gang 20.11.1764 med Sygni Bertelsdtr. Grinde nedre. Gb III s. 321 sier at Johamnnes drev bruket (plassen) på Blomholm til 1780, men eg har ikke klart å finne lagnaden til hverken han eller Sygni. Eg er klar over at han er fem/seks år for gammel ut fra oppgitt alder da han døde, men kan det være denne Johannes som er havnet i Hersvik?

 

"Johannes Olsen Eide" sin datter "Alis" var gift 1790 med "Anders Bendiksen Färöen" og bosatte i "Tverang". Hun dör 66 år gammel i 1823 : http://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/267/pg00000001043864

 

"Alis" kan umulig vere en datter til "Johannes O. Byrknes" i 1. ekteskap med "Berte Andersdtr." på "Blomholm, da hun var födt i begjynnelsen av 1700, og "Alis" födt rundt 1757.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Svehn,

 

Så bra at du tar opp igjen denne nøtta.

 

Har du funne Ola sin dåpsinnførsel?

 

Ellers har eg notert at eg burde sjekke Gulen BB gårdene Steine og Nordal mtp Johannes Olsson. Men dette er vel i bind 2 som eg ikkje finn på NB.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Svehn,

 

Så bra at du tar opp igjen denne nøtta.

 

Har du funne Ola sin dåpsinnførsel?

 

Ellers har eg notert at eg burde sjekke Gulen BB gårdene Steine og Nordal mtp Johannes Olsson. Men dette er vel i bind 2 som eg ikkje finn på NB.no.

 

Hei Gisle!

 

Jeg har den boka. Skal sjekke opp desse gårdene senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Svehn,

 

Så bra at du tar opp igjen denne nøtta.

 

Har du funne Ola sin dåpsinnførsel?

 

Ellers har eg notert at eg burde sjekke Gulen BB gårdene Steine og Nordal mtp Johannes Olsson. Men dette er vel i bind 2 som eg ikkje finn på NB.no.

 

Under gnr. 62 "Steine" i "Gulen" BB b.2 finner jeg en "Johannes O. Hjartholm" (1729 -1812" g.1756 m. "Dorte Olsdtr., og dreiv bruket til 1789.

 

Under gnr. 48 "Store Nordal" og gnr. 49 "Lille Nordal" finner jeg ingen "Johannes Olsen" nevnt.

 

Om sönnen "Ola" var myndig i 1799, så bör kan muligens vere födt rundt 1779?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir mildt sagt frustrert når jeg ikke kan finne en vielse på "Johannes/ Jon Olsen" i tiden 1750-1754 som passer i "Askvoll" eller "Gulen", med hjelp av familysearch og div. bygdeböker.

 

Synes også att det er merkelig att "Johannes" som er oppfört med "Hersvig" i dåpen til "Ales"  år 1754 og i vielsen som enkemann år 1784 med "Inger Monsdtr.", ikke er nevnt under gnr. 55 "Hersvik" i "Solund" BB b. 2, når han har vert bosatt der i minst 30 år.

 

Men ser att det desverre er nevnt i bygdeboken i begjynnelsen under "Hersvik" att det er mye feil i kildene her.

 

Håper vi får knekt denne nötten innen jul :rolleyes:

 

 

Endret av Svehn Ruskelöv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er snart ny uke med nye muligheter ög lösninger. Så jeg löfter opp dette emne i håp om att vi kan se på det med nye friske öyner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har sjekka skifteprotokollen. Skiftet var halde i mai 1799. Det er rett at Johannes Olson hadde 4 born som levde etter faren: Ola, myndig, Rasmus 11 år gml, Alits gift med Anders Bendiksson Tverang og Marta 14 år. Alits og Ola er frå Johannes sitt fyrste ekteskap. Har ikkje funne Alits i kyrkjebøkene, men Ola er fødd på Hersvik i 1768. Mora heiter Marta Eriksdtr. Då er det ho som er oppkalla i 2. ekteskapet hans med Inger Monsdtr. Har ikkje funne dødsfallet til Marta Eriksdtr.

 

Mvh Alf Strand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har sjekka skifteprotokollen. Skiftet var halde i mai 1799. Det er rett at Johannes Olson hadde 4 born som levde etter faren: Ola, myndig, Rasmus 11 år gml, Alits gift med Anders Bendiksson Tverang og Marta 14 år. Alits og Ola er frå Johannes sitt fyrste ekteskap. Har ikkje funne Alits i kyrkjebøkene, men Ola er fødd på Hersvik i 1768. Mora heiter Marta Eriksdtr. Då er det ho som er oppkalla i 2. ekteskapet hans med Inger Monsdtr. Har ikkje funne dødsfallet til Marta Eriksdtr.

 

Mvh Alf Strand

 

Takk for intressante opplysninger Alf. Denne "Ole" födt 1768 har jeg forbisett, men fant tidligere en "Ole" döpt 27 jan.1767 med far "Johannes Hertzvigen" som jeg var litt usikker på.

 

Dåpen til "Ole" den 18 sept. 1768 med  foreldre "Johanes O. Hertzvigen" og "Martha Erichsdtr.", dåpen v. side n. överst : https://media.digitalarkivet.no/kb20070319630299

 

Som du ser lenger oppe i tråden i innlegg nr. 9, så har jeg funnet en "Ales" födt 1754. Nå er det en aldersforskjell på 14 år mellom denne "Ales" og "Ole", om hun virkelig er den rette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for intressante opplysninger Alf. Denne "Ole" födt 1768 har jeg forbisett, men fant tidligere en "Ole" döpt 27 jan.1767 med far "Johannes Hertzvigen" som jeg var litt usikker på.

 

Kan denne Ole dp. 27.1.1767 også vere ein son av Johannes og Martha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finn Ola døypt i september 1768 med foreldre Johannes Olsen og Marthe Eriksdtr. Fadrane er bønder på Hersvik. Det er ikkje usannsynleg at Ole døypt 27.1. 1767 også er son til Johannes og Marta. Men her er ikkje mora nemnd. Hadde me berre funne giftarmålet til dette ekteparet!

 

Alf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I november 1765 vert døypt Johans Hersvigens barn Kistie. Mora er ikkje nemnd. Men dette kan vera Johannes Olson og Marthe Eriksdr. Truleg ikkje andre Johannes som fekk barn på Hersvik på denne tid. Kan nokon sjekka kyrkjebøkene i nabobygdene eller i Indre Sogn for å prøva å finna Johannes og Marte sitt giftarmål.

 

Alf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkje noki enkel oppgåve å finna ut kvar Johannes Olson og Martha Eriksdotter kan vera komne ifrå, men eit par «element» har eg ønskje om å kasta fram:

 

* Veit de kor gamal Ales Johannesdotter gift med Anders Bendikson kan ha vore?  Eg ser parfolket gifte seg i Askvoll i 1790, men eg finn ikkje Ales nokon stad i Sogn eller Sunnfjord i 1801!

 

* Eit anna problem kan vera at namni er feilskrivne ved vigsli.  Eg har opplevd at førenamn og patronymikon til brudgommen kan vera «ombytt».  Eller at brudgom eller brur rett og slett har feil patronymikon...

 

* Dessutan er det vel slik at kyrkjebøkene ikkje er heilt komplette for alle dei kringliggjande prestegjeldi for denne perioden?  I Luster manglar me vigsler mellom 1759 og 1761, medan dei manglar i Hafslo mellom 1752 og 1754.  I Lærdal er det «hòl» kring 1749/1750.  Korleis det er i Askvoll og nabobygdene i ytre Sogn, veit eg ikkje so nøye...

 

Eg kan berre ønskja dykk lukke til vidare i freistnadane på å finna svaret på denne utfordringi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders Bendixøn f. 1770 - 1812 - Tverang

 

Ahlis Johannesdtr. f 1757 - 23.08.1823 - Tverang

 

Det er også ei Ahlixs Johannesdtr. på Voulen i 1787

 

Tror opphavet til Johannes Olsson kan være å finne  i områdene Vaulen, Ejde, Tverang, Stølen, Furrevig, Lændingen, Laagøen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var interessant å sjå at Ales Johannesdotter skal vera fødd i (eller kring) 1757, og etter nærare leiting i kyrkjebøkene for Askvoll, meiner eg å ha finne dåpen hennar:

 

https://media.digitalarkivet.no/view/8596/53

 

Ales Johannesdotter er døypt 8.9.1756.  Som far er oppgjeven Johannes Sachrisøen, men som me ser, er Jørgen Hersvig og Synneve Hersvig mellom fadrane!

 

Om den Ales Johnsdotter Hersvig som vart døypt to år før, verkeleg høyrer til same huslyden, kan vera eit godt spørsmål!  Ho hadde òg fadrar frå Hersvik, men dei hadde andre førenamn!

 

* Greier nokon å identifisera Jørgen og Synneve Hersvig?

 

* Kven budde på Sakrisøen i Askvoll i 1750-åri?  Garden var einbølt - jmf. FT1801 (http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01058400001732), og dei som i 1801 budde som kårfolk på Sakrisøen synes ikkje vera gifte i Sogn og Fjordane!!

 

Er eg kanskje på sporet etter noko??

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johannes Frantsson Stølen f. 1729, g. 1752 m. Marte Sakrisøen. Budde på Sakrisøyna, iflg. bygdebok for Solund, bd. 2, s.81. Me må kanskje til Bygdebok for Hyllestad for å finna ut noko meir?

 

 

Alf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til "Lars", "Ivar" og "Alf" for intressante opplysninger.

 

Desse som er nevnt på "Sakrisöyna" har jeg sett på tidligere og de er det desverre ikke.

 

I "Hyllestad" BB b.1 under gnr. 40 "Hatlöyna", finner jeg en "Marte Akselsdtr. Hatlöyna" (1731-1763) g. 1752 m. "Johannes Frantzen Stölen" (1730 -1817), barn nr. 2 av 4 "Ales" f. 1756 g. 1783 m. "Matias Jörgensen Krakken".

 

"Johannes" var gift 2 g. 1763 m. "Synnöve Andersdtr. Tveranger".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.