Gå til innhold
Arkivverket

Etterlyser samme forstørrelsesteknikk som Arkivalieronline


Leif Salicath
 Del

Recommended Posts

Når jeg er inne på arkivalieronline.dk og uansett om det er kirkebøker, skifter eller annet så ser skjermbildene tilnærmet like ut som på DA, men det er en stor forskjell i dansk favør.

 

Når jeg bruker forstørrelse/forminskelse på en side så beholder systemet det når jeg blar til neste eller forrige side.  Dette sparer jeg mye på i forhold til DA hvor en faktisk må bruke forstørrelse/forminskelse på hver eneste side. Når en leter etter noe i kb så kan det være snakk om 50-100 sider hvor en må bruke + tegnet opptil 3-4 ganger pr. side og altså helt unødvendig hvis DA hadde laget samme opplegg som arkivalieronline.

 

Jeg anbefaler på det sterkeste at man forsøker å få dette til og tror faktisk at det er ganske lett.  Jeg er ganske sikker på at arkivalieronline.dk forteller hvordan de gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også at talltastene 1-4 er forhåndsdefinerte zoomnivåer. Tast 4 og du har zoomet inn. Du kan også bruke scrollehjulet til å zoome sammen med alt-tasten. Da zoomer du inn ganske effektivt i det området hvor musepekeren står. Har du først på husk zoom blir den værende på til du eventuelt skrur den av eller sletter cookies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.