Gå til innhold
Arkivverket

Malene Maria Hansdatter Flor


Lise Stensby
 Del

Recommended Posts

 SAT, Ministerialprotokoller, klokkerbøker og fødselsregistre - Sør-Trøndelag, 634/L0526: Ministerialbok nr. 634A02, 1775-1818, s. 102

 

 

Jeg forstår at Hans Knarlaget er Malenes far når hun blir døpt. Det står ca rundt den 5.

Jeg trenger hjelp til å tyde det som står om Hans Knarlaget på linjen over.

 

vennlig hilsen

Lise Stensby

 SAT, Ministerialprotokoller, klokkerbøker og fødselsregistre - Sør-Trøndelag, 634/L0526: Ministerialbok nr. 634A02, 1775-1818, s. 102
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liste over introduserte kvinner samme dag, deriblandt «Hans Knarlagets Hustruue»

Supert! Men navnet hennes står ikke der?

lise

Det er liste over introduserte kvinner samme dag, deriblandt «Hans Knarlagets Hustruue»

Supert! Men navnet hennes står ikke der?

lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på noe her: Iflg. FT i 1801:  http://digitalarkivet.arkivverket.no/sok/person?s=cornelia+hansdatter

 

er Malene Marias søster fem år eldre og heter Cornelia. Hun ble døpt i 1791, og Hans Knarlaget står som far, men jeg forstår ikke hvorfor ikke moren ble introdusert da, og hva står det om faddere etc. i denne kirkeboken: 


 

 SAT, Ministerialprotokoller, klokkerbøker og fødselsregistre - Sør-Trøndelag, 634/L0526: Ministerialbok nr. 634A02, 1775-1818, s. 75

Lise

 

 

Endret av Lise Stensby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! Men navnet hennes står ikke der?

lise

Supert! Men navnet hennes står ikke der?

lise

 

Nei, jeg var litt rask og uklar i svaret. Listen er organisert som NN's, XX's  . . . og Hans Knarlagets Hustruer.

 

Jeg lurer på noe her: Iflg. FT i 1801:  http://digitalarkivet.arkivverket.no/sok/person?s=cornelia+hansdatter

 

er Malene Marias søster fem år eldre og heter Cornelia. Hun ble døpt i 1791, og Hans Knarlaget står som far, men jeg forstår ikke hvorfor ikke moren ble introdusert da, og hva står det om faddere etc. i denne kirkeboken: 

 

 SAT, Ministerialprotokoller, klokkerbøker og fødselsregistre - Sør-Trøndelag, 634/L0526: Ministerialbok nr. 634A02, 1775-1818, s. 75

Lise

 

 

 

Det var ikke alltid moren ble introdusert i forbindelse med dåpen. Se Lenke.

 

Når det gjelder fadderne, er jeg dessverre nødt til å gjette mer enn godt er, men:

 

 

Anders Selvogen(?), Lensmanden(?) Johan Bernt, Svend Ulvor(?), Giertrue, Cathriene og Maren Ib:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg var litt rask og uklar i svaret. Listen er organisert som NN's, XX's  . . . og Hans Knarlagets Hustruer.

 

Det var ikke alltid moren ble introdusert i forbindelse med dåpen. Se Lenke.

 

Når det gjelder fadderne, er jeg dessverre nødt til å gjette mer enn godt er, men:

 

 

Anders Selvogen(?), Lensmanden(?) Johan Bernt, Svend Ulvor(?), Giertrue, Cathriene og Maren Ib:

Interessant med hustruer, ja. Fadderne gir mening; Anders Selvåg og Svend Ulvan er stavemåter jeg har sett før, men det er så nære at det må  man kunne godta.

Anonymt sitat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intr: Manasse Nordbottens og Hans Knarlagets Hustruer. [konene til Manasse og Hans gjekk kyrkjegang/vart introduserte i kyrkjelyden att etter at dei hadde vore «ureine», etter barnefødsel]

Døbt: Hans Knarlagets B: N: Malene Maria fød 7 Aug: Testr: Morten Ulvær, Stephan Ulvær, [overstroke ei oppattaking av Stephan Ulvær sitt namn], Andreas Selvog, Andrea Selvog, Berit Ulvær, Gunnild Selvog.

Endret av Atle Brandsar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 gjekk kyrkjegang/vart introduserte i kyrkjelyden att etter at dei hadde vore «ureine», etter barnefødsel]

 

 

Dette er i beste fall ei folkeleg forklaring, kanskje skapt i ettertid.

I Kyrkjeritualet frå 1685 er det nettopp er presisert at innleiinga ikkje er reinsing frå synd eller ureinleik. I følgje profilen din her er du historikar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok folkelege forklaringar eg nyttar meg av, ja - syndige meg har halde meg til leksika: http://lokalhistoriewiki.no/index.php/Leksikon:Inngang, og https://snl.no/inngangskone, sjølv om det nok kan diskuterast om desse kan vera unyanserte, då dei er oppslagsverk, og av same årsak tolkast som anakronistiske. Kyrkjeritualet av 1685 er som ei normativ kjelde å rekne, og eit uttrykk for korleis styresmaktene ynskte eller kravde ting skulle vera. Ein kan sjølvsagt gå ut ifrå at dei geistlege i stor grad fylgde opp dette, men det er ikkje ei naudsynleg fylgje at folket gjekk over til nye skikkar og oppfatningar, berre avdi det stod i ei rutine presten skulle ha kjennskap til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok folkelege forklaringar eg nyttar meg av, ja - syndige meg har halde meg til leksika: http://lokalhistoriewiki.no/index.php/Leksikon:Inngang, og https://snl.no/inngangskone, sjølv om det nok kan diskuterast om desse kan vera unyanserte, då dei er oppslagsverk, og av same årsak tolkast som anakronistiske. Kyrkjeritualet av 1685 er som ei normativ kjelde å rekne, og eit uttrykk for korleis styresmaktene ynskte eller kravde ting skulle vera. Ein kan sjølvsagt gå ut ifrå at dei geistlege i stor grad fylgde opp dette, men det er ikkje ei naudsynleg fylgje at folket gjekk over til nye skikkar og oppfatningar, berre avdi det stod i ei rutine presten skulle ha kjennskap til.

 

 

Syndige deg, ja..... (dine ord). Det er kanskje andre som syndar her med.

 

Det kan sjå ut til at SNL artikkelen inneheld ein openberr feil; som står i ein passus lagt til i 2013 (ifl. artikkelhistorikken) av ein person

som på LinkedIn presenterer seg som .... ja gjett:   Kjeramikar! (og kunst-/handtverkslærar).

 

Eg skal sjå om eg får respons frå bidragsytar og fagansvarleg om grunnlaget for påstanden.

 

Lokalhistoriewiki er mindre i samsvar med det du skriv, men inneheld også ein feil: Det var ikkje slik at kvinnene måtte halde seg borte frå kyrkja.

(eg undersøkte ein gong 1390 tilfelle i Volda prg. 1741-1760 der mor og barn kan knytast saman, og fann at nokre kvinner vart innleidde på dåpsdagen og ein god del kom innan tre-fire veker. Andre ting talar for at Voldingane heldt seg til regelen om at dåpen skulle vere maks 8 dagar etter fødselen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, ikke for at jeg har detaljkunnskap om siste del av diskusjonen her, men det som var nytt for meg i denne sammenheng, var at mødrene måtte introduseres etter hver barnefødsel?

Hvornår begynte denne sedvanen og når tok den slutt?

 

Kan opplyse at den selvsamme Malene bar sine syv barn fram til dåpen i Nidaros, med fullt navn og forskjellige fedre. Det første barnet i 1819. Hun trengte i alle fall ingen introduksjon..

 

Lise :rolleyes:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvornår begynte denne sedvanen og når tok den slutt?

 

Kan opplyse at den selvsamme Malene bar sine syv barn fram til dåpen i Nidaros, med fullt navn og forskjellige fedre. Det første barnet i 1819. Hun trengte i alle fall ingen introduksjon..

 

Ein gong i katolsk tid.... ingen veit heilt når.

 

Det var vistnok obligatorisk for gifte kvinnner til 1754, deretter friviljug.

Så langt eg hugsar (litt vagt... - året kan vere feil), vart det heilt fjerna frå liturgiboka i 1972 (for Den norske kyrkja). Fram til

då kunne nybakte mødre be om innleiing.

 

Ugifte mødre vart ikkje innleidde - men det har du kanskje lest frå dette emnet. Men dei også skulle/burde halde seg i ro.

 

Korleis veit du, forresten, at Malene bar fram barna sine for dåpen sjølv?  Det var ikkje så vanleg - nettopp pga innleiinga

(mødrene heldt seg heime ei stund til).

Endret av Ivar S. Ertesvåg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Det kan sjå ut til at SNL artikkelen inneheld ein openberr feil; ...

 

Eg skal sjå om eg får respons frå bidragsytar og fagansvarleg om grunnlaget for påstanden.

Fagansvarleg seier han har sett på det og vil ta initiativ til å endre/rette teksten.

Eg har ikkje fått konkret svar om grunnlaget, men det tyder kanskje på at det ikkje var så mykje grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  SAT, Ministerialprotokoller, klokkerbøker og fødselsregistre - Sør-Trøndelag, 601/L0044: Ministerialbok nr. 601A12, 1820-1821, s. 13

 

her er kilden til min påstand. Malene står oppført som mor her til sitt andre barn, min tipptipptipp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenkje er fint: https://media.digitalarkivet.no/kb20070921610305

 

Det du sa var at "den selvsamme Malene bar sine syv barn fram til dåpen i Nidaros,..."

 

Ja, det står her (nr. 6, øvst på sida) at mor var "Pige Malena Kirstine Flor". 

Det kan hende ho var til stades, men det står ikkje noko om det her. Det var, som sagt, ikkje vanleg.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Aiai, der var jeg rask på foten,gitt, trakk vel noen forhastede slutninger, ja. Jeg burde vite bedre. Skal gjøre mitt beste for å være nøktern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.