Gå til innhold
Arkivverket
Rita Grøtte

Karen Sofie , Porsgrunn

Recommended Posts

Rita Grøtte

Kan noen hjelpe meg å tyde hva som står i Porsgrunn kirkebokMini nr. 7 1858-1877 .  1866.side 69 nr. 55  Karen Sofie

Her har moren Abigael Andrea Ammundsdatter fått barn utenfor ekteskap...og jeg klarer ikke tyde de 3 første ordene foran navnet til Jens JEnsen som er mannen til Abigael.   

Og jeg er håpløs på å kopiere lenker inn i tekstfeltet...

Mvh Rita Grøtte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Lise Hansen

Telemark fylke, Vestre Porsgrunn, Østre Porsgrunn i Porsgrunn, Ministerialbok nr. 7 (1858-1877), Fødte og døpte 1866, Side 69

Permanent bilde-ID: kb20051006020688

Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20051006020688

(Nr. 55)

En trykker på ikonet som er nummer tre fra høyre på verktøylinjen i visningsprogrammet og da kopieres både kildeinformasjon og brukslenke.

Ellers bør en poste tydespørsmål i tydeforumet: https://forum.arkivverket.no/forum/7-tyding-av-skannede-kilder/

Endret av Anne-Lise Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kari Sandberg

Jeg leser det som "Moderen er den bortreiste Jens ..."

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Paal Sørensen

Hei!

Jeg leser:

Moderen er den bortreiste Jens Jensens kone Abigail Andrea Ammundsdatter. Faderen er gift mand Johan Nielsen xxxvigen

Paal

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leif Biberg Kristensen

Som Paal (nesten) skriver:

Moderen er den bortreiste Jens Jensens kone Abigael Andrea Ammundsdatter, faderen er gift mand John Nilsen Vasvigen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leif Biberg Kristensen

Det skal nok være Johan Nilsen ja. Vassvik er en plass i nærheten av Tollnes (Bjørntvet søndre, Solum) hvor jeg selv har slekt. Her er Johan Nielsen Vassvik på Solumslekt. Jeg har ikke registrert annet enn dåpen hans, men jeg har i alle fall foreldre og besteforeldre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rita Grøtte

Tusen takk for all hjelp....og Leif..kanskje jeg kommer tilbake og spør deg om familien til JOhan...

Mvh Rita Grøtte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.