Gå til innhold
Arkivverket

Nathan Torp (Thorp(e)), 1911-1993


TangenTK
 Del

Recommended Posts

Hei.

 

Nathan var sønn av Ole Arnesen Torp (født i 1858, Østgarden Skasberget, Grue, Hedmark) og hans 2. kone, Martha Myhre (Martha Woldstad).

 

Finner ikke dåpen til Nathan i Grue, så det er godt mulig at han ble født i Massachusetts i USA. Jeg vet ikke når (i så fall) Nathan og moren vendte tilbake til Norge,

enn si om også guttens far bodde over dammen en periode.

 

 

Jeg håper at noen her vet om Nathan Torp (12. juni 1911 - 15. januar 1993, begravet den 26., ved Grue kirke, Hedmark) fikk barn.

 

 

Ole Arnesen Torp (far til Nathan) var først gift med Elisabet Andersdatter (ca. 1864-1910) fra Sverige.

 

Sammen fikk paret barna Anders Gustav (født ca. 1886), Olivia (født 1888), Ida (født 1991, reiste til USA) og Olav (født ca. 1894).

 

 

På forhånd takk.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Kari!

 

Det står en del om dem på side 151 og 152 i Grueboka - Finnskogen (jeg får ikke til å legge inn lenke).

 

Martha (født Myhre) var også gift med Johannes Martinussen (født 5. februar 1869 på Vollstad, død ca. 1908 i Brockton, Massachusetts).

 

Tvillingene Hugo og Philip Woldstad ble født i 1899, Carl Mathias Woldstad i 1901 (død 1990) og Bernt Samuel Woldstad i 1905 (død 1992).

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er lenke til Grueboka:

http://www.nb.no/nbsok/nb/6870e73c58c4674a0292a1e93f561729?index=2#153

 

(Når du skal lenke til andre nettsider, trykker du bare på URL (adr.feltet til siden du er på) - da kommer hele adr. opp. Marker denne med høyre museknapp, kopier og lim inn i innlegget her. Når du da står bak det du har limt inn, trykker du Enter.) For kirkebøker etc. blir det annerledes.

Endret av Kari Sandberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varig lenke til bøker på nb.no ligger med rød skrift nede til venstre i treffet:

(tar med flere av linjene)

 

Annen klassifikasjon:

Jc 13 Dbg

UDK:

948.114 908(481.143)

Materialtype:

Bøker

Kilde for metadata:

NO-OsNB (999007485754702202)

Varig lenke:

http://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2014071608186

.

Da må en huske å opplyse om hvilken side treffet er på i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Ole Arnesen Torp er min bestefar. Ole A Torp fikk 4 barn med Anna Torp født Gullikstad. 1890 død 1986.
Gravlagt i samme grav som Natan Torp og Ole Torp sønn av Ole A Torp og en kone kanskje død av spanskesyken. Hennes navn står ikke på steinen.

min mor Anne Lundhagen dødt 1924 død 2019 ligger også begraves der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.