Gå til innhold
Arkivverket

Takk for meg!


Yngve Nedrebø
 Del

Recommended Posts

Arkivverket blir fra 1. november 2016 omorganisert. Fra nå av blir "Statsarkivet i Bergen" et busstopp i Årstadveien, og navnet på en fredet bygning. Det blir også navnet på tilholdsstedet for deler av noen seksjoner i Arkivverket.

 

Etter 18 år 9 måneder og 7 dager skal jeg ikke lenger ha noe å gjøre med Digitalarkivet, som fra nå av skal ligge under Seksjon for tilgjengeliggjøring. Selv skal jeg fra nå av "forvalte skriften" i Arkivverket! Jeg vil derfor ikke lenger kunne besvare spørsmål til Statsarkivet i Bergen.

 

Digitalarkivet og dets mange brukere har gitt meg stor glede! Jeg takker for samarbeidet, og jeg takker for meg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit...! :(

 

MANGE kommer til å savne deg, kunnskapen du besitter og ikke minst hjelpsomheten din, Yngve Nedrebø.

 

(Er nysgjerrig på hvor du skal arbeide nå.)

 

Redigert dagen etter.

Nå så jeg nyhetsbrevet med den nye organisasjonsstrukturen:

https://www.arkivverket.no/arkivverket/Arkivverket/Om-oss/Aktuelt/Nyhetsarkiv/Ny-organisasjonsstruktur-fra-1.-november

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yngve!

 

Det har jo lege i lufti ei tid at arkivverket ville verta endra, so noki stor overrasking er ikkje denne meldingi, men eg veit at eg har svært mange med meg når eg uttrykker stor vemod for det som har skjedd!

 

Nok ein gong vil få takka for den gigantiske hjelpi du har vore for meg i mitt arbeid med Gards- og Ættesoga for Luster!

 

Eg har hatt gleda av å kjenna deg personleg i nesten 50 år, og eg ser fram til å halda venskapen open i mange år framover, uansett kva oppgåver du no går laus på!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivverket blir fra 1. november 2016 omorganisert. Fra nå av blir "Statsarkivet i Bergen" et busstopp i Årstadveien, og navnet på en fredet bygning. Det blir også navnet på tilholdsstedet for deler av noen seksjoner i Arkivverket.

 

Etter 18 år 9 måneder og 7 dager skal jeg ikke lenger ha noe å gjøre med Digitalarkivet, som fra nå av skal ligge under Seksjon for tilgjengeliggjøring. Selv skal jeg fra nå av "forvalte skriften" i Arkivverket! Jeg vil derfor ikke lenger kunne besvare spørsmål til Statsarkivet i Bergen.

 

Digitalarkivet og dets mange brukere har gitt meg stor glede! Jeg takker for samarbeidet, og jeg takker for meg!

Takk for utrettelig innsats gjennom mange år, Yngve. Du må vite at vi har satt stor pris på alt du har bistått med og at vi temmelig sikkert vil savne deg.

 

Dag T. Hoelseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil takke for all hjelp jeg har fått helt siden jeg startet med slektsgranksning på 90 tallet. Den hjelpen har vært helt uvurderlig, du har bistått nesten til alle døgnets timer lang utover hva man kunne forvente. Ikke all nytenkning er et fremskritt. Om denne omleggingen er eller vil bli et fremskritt kan bare tiden vise. Jeg ønsker deg i alle fall lykke til med nye oppgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for STOR STOR hjelp gjennom mange år og gleden har absolutt vært på vår side. Ønsker deg lykke til med nye oppgaver, men håper likevel du tar deg tid til en prat når vi er innom eller bremser opp sykkelen når vi møter deg på tur.

 

Oddvar Søreide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig leit at vi har fått en slik omorganisering! 

 

Jeg vil takke for den innsatsen du har lagt ned som statsarkivar og ønske deg lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært til uvurderlig hjelp for mange, også meg. Du kommer til å bli savnet av mange, mange her. Lykke til videre!

Hilsen Arnulf

 

Endret av Arnulf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 18 år 9 måneder og 7 dager skal jeg ikke lenger ha noe å gjøre med Digitalarkivet, som fra nå av skal ligge under Seksjon for tilgjengeliggjøring. Selv skal jeg fra nå av "forvalte skriften" i Arkivverket! Jeg vil derfor ikke lenger kunne besvare spørsmål til Statsarkivet i Bergen.

Men det er vel ingenting i veien for å delta som medlem i forumet, hjernekapasiteten følger vel ikke stillingen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yngve.

 

Takker deg for utrolig god hjelp i de årene jeg har vært med i Debattforum.

Det har vært hurtige og utfyllende svar.

 

Ønsker deg lykke til videre med nye oppgaver

 

mvh

 

Per Aase Andresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttar meg til helsingane, Yngve, med ei historie frå lenge før Digitalarkiv og internett, medan du var arkivar på Hamar. Da hendte det opp til fleire gonger at eg som isolert bygdebokforfattar langt unna statsarkivet fekk telefon frå deg; du hadde oppdaga noko i magasinet som kunne vere til nytte for meg, t.d. nokre militære rullar. Viss eg hadde midlar til å kopiere, kunne du ordne det.

 

Tvilar på om eg fekk takka deg skikkeleg, og nyttar derfor høvet no!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare slutte meg til alle gode ønsker og ikke minst beklagelsene over det vi mister.

 

TUSEN TAKK!

 

Vennlig hilsen Rolf Vandeskog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttar meg til det som før er skreve.

 

Tusen Takk for ALT det du har gjort for meg ! Men også for det du har gjort for oss alle som digitalt har spyrt om noko på Statsarkivet i Bergen !

 

Lev vel frå

 

Jon Sværen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ein flott innsats med å svare på alle slags spørsmål frå brukarane. Eg håpar at det framleis vil vere mogeleg å stille spørsmål til Statsarkivet i Bergen, og tykkjer det er synd dersom lokalkunnskapane om kjeldene på Vestlandet skulle verte vekke. Også eg håpar at ein vil kunne sjå deg delta i debattane som privatperson i framtida, slik det var nemnt ynskje om i eit tidlegare innlegg i tråden.

 

Elles vil vel lesesalen framleis vere open for publikum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpen som jeg og andre har fått fra deg, gjennom mange år!  Når partiet Høyre er i regjering, så vet vi av tidligere erfaringer, at bra ting skal ødelegges, og folk må slutte i stillinger, og at politikerne som kommer etterpå som oftest må bruke mange år for å reparere skadene som Høyre har fått til. Så får håpe at regjeringa som er nå snart må gå av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all hjelp du har gitt opp gjennom tiden. Det er ett stort tap for alle oss som har fått uvurderlig hjelp av deg. Lykke tilo videre med jobben din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.