Gå til innhold
Arkivverket

Kamp slekta


Odd Instefjord
 Del

Recommended Posts

Bjørn Ulvhedinson Kamp (1250-1290) var gift med Ragnhild Audunsdatter (Borg) (1220-1290). Jeg søker barna deres. Kan noen hjelpe?

Gudbjørg og Asgerd?

 

 

Bolt vs Steinar Skarnøre ca 1270 i Nes 'Steinarætta' (tema 59674 i Gamle brukerforumet) i innlegg 8:

 

Sakset fra Arild Andersens innlegg. 18.05.2008

 

Hei AreTakk for svarenejeg tok utgangspunkt i det jeg hadde notert om denne Steinar og jeg hadde satt de sidene som referanse rundt ham.Her er det som står på side 295-296 'Bjørn Kamp og Ragnhild Audunsdatter hadde barna Anund død før 199, Audun prior i hovedøy kloster, datter g m Steinar på Skånøre i Vestfold (se steinarætta, sønnen Eirik Steinarson arvet hele mellom-Holter) side 315 'her er det som står på side 315: Steinarætta: 'Steinar på Skånøre i Vestfold var gift med NN Bjørnsdatter Kamp fra mellom-Holter i Nes, barn: Aslak, Helge, Arnulv, Torbjørn, Eirik, Tord , Margrete, Borghild. Skånøre-ætta var i nær slekt med adelsætta Bolt'Det er noen kildehenvisninger til sønnen Eirik Steinarson: DN II 203, DN V 120 og DN II 226, DN III 363, DN IV 228, DN V 140Jeg skal se på linken til Biskop Eysteins Jordebog (Røde Bog). Jeg har sett mange referanser til den i mange temaer, men ikke sett på den selv.Og til slutt, ja vi skal nok ta denne boken også med en liten klype salt. Ingenting er vel helt sikkert....mvh Arild

 

https://forum.arkivverket.no/topic/145073-59674-bolt-vs-steinar-skarnoere-ca-1270-i-nes-steinarctta/?hl=%2Bragnhild+%2Baudunsdatter#entry1214461

 

Legg merke til selvpålagt advarsel + det som fremgår i de påfølgende innlegg.

Dette gjelder altså Biskop Eysteins Jordebok. - Siden navnene GUDBJØRG og ASGERD nevnes særlig i denne sammenheng, så må man vel ha tatt utgangspunkt i en kilde. Snakker vi om samme kilde (BEJ) eller har du et annet kildeutgangspunkt. - Eller for den saks skyld en annen bygdebok (eller annen sekundærkilde).

 

IM

 

Endret av Iver Mosvold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.