Gå til innhold
Arkivverket
Astrid Ryen

Nytt om MAREN ERIKSD. LEM gift 1775 i Tromsø med Ole Kielsen Havnevåg.Til orientering.

Recommended Posts

Astrid Ryen

Nye opplysninger om Maren Eriksdatter Lem fant jeg i et skifte på Røros 1821 etter stiger Peter (Davidsen) Grue og hans hustru Abelona Smith. Jeg har skrevet det meste under et gammelt tema fra 2004 på Disforum og legger lenke dit: http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?p=723863#723863

Med hilsen fra Astrid Ryen.

Endret av Astrid Ryen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Odd Annar

Får ikke logget med inn på Dis sine sider, så jeg takker deg her Astrid for fantastiske opplysninger  Tusen takk  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Astrid Ryen

Det står i selve skiftet at Maren Lem er Maren Grues datter "udenfor Ægteskab med afdøde Lieutenant Lem avlet". Men hvem var denne Lieutenant (Erik) Lem, hvis navn ikke står ved Maren Lems dåp? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Linda Wathne

Det står i selve skiftet at Maren Lem er Maren Grues datter "udenfor Ægteskab med afdøde Lieutenant Lem avlet". Men hvem var denne Lieutenant (Erik) Lem, hvis navn ikke står ved Maren Lems dåp?

Kan det være Erich Andreas Lem 1722-1803, offiser? Nevnt nedover siden her: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Lem_(slekt)

Mvh

Linda

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Astrid Ryen

Ja nå virker lenken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.