Gå til innhold
Arkivverket

Får feilmelding hver gang jeg poster.


Hilde Rossing
 Del

Recommended Posts

Legger ved et bilde av PC skjermen. Denne meldinga får jeg hver gang jeg poster, men det blir likevel postet! Bare så innmari irriterende, må ut av denne og inn igjen på forumet i nytt vindu, og da er innlegget på plass.
Har Windows 10.
Var ikke sånn før og er ikke sånn fra IPad.
Noen som kan hjelpe?

post-41-0-72925000-1479210902_thumb.jpg

Endret av Hilde Rossing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problemet ! Det går også veldig lang tid fra jeg trykker 'enter' of til innlegget blir publisert.

Da ligger kanskje feilen hos DA...? Trodde det var noe her. Jeg vet ikke hvor lang tid det tar her før det blir postet, siden jeg må gå krokveier for å sjekke :angry: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært sånn lenge og i noen perioder er det verre. Det er dette problemet som er årsaken til all dobbelpostingen. Du gjør helt riktig når du åpner forumprogrammet i en ny fane, for innlegget er jo lagt inn, som du sier.

 

Om du ser på lenken i innlegg #6, ser du jeg skrev dette i mars:

https://forum.arkivverket.no/topic/203769-unngå-dobbeltposting-trykk-bare-en-gang-på-opprett-nytt-emne/?p=1718701

.

Dette innlegget ble lagt inn i Andre spørsmål til Digitalarkivet, men er blitt flyttet til Tekniske tilbakemeldinger, og vi får nå se om noen svarer på det... https://forum.arkivverket.no/topic/205007-dobbeltposting-hva-skjer/?p=1728012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært sånn lenge og i noen perioder er det verre. Det er dette problemet som er årsaken til all dobbelpostingen. Du gjør helt riktig når du åpner forumprogrammet i en ny fane, for innlegget er jo lagt inn, som du sier.

Tusen takk for oppklarende svar, Anne Lise!

Da får vi bare leve med det i håpet om at det skal bli rettet. Men ser jo at ting tar tid :huh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på èn ting som kan forsinke respons fra forumprogrammet...

Der er per dato 157 personer som 'følger' hele Brukerforumet, dvs. skal ha varsling fra programmet om ALLE innlegg i ALLE emner...

 

post-162-0-58201300-1479217585_thumb.jpg

Når en har deltatt i en tråd, er det forumprogrammets hovedfunksjon å sende epost om svar, for å muliggjøre en samtale om et emne. Dette er viktig. Siden ingen ønsker å bli druknet i epost, skrur mange av varslingen og da vet de ikke om at det er kommet svar i emnet. De emnene en deltar i FÅR en varsling om, dersom en ikke har ødelagt funksjonen. EN SKAL IKKE FØLGE HELE FORUMET!

Jeg vet ikke hvor mange innlegg som postes hver dag, men dette må da være en unødvendig belastning på forumprogrammet?

Derfor: En skal ikke skru av epostvarslingen, men en skal altså slutte å følge hele forumet.

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på èn ting som kan forsinke respons fra forumprogrammet...

 

Der er per dato 157 personer som 'følger' hele Brukerforumet, dvs. skal ha varsling fra programmet om ALLE innlegg i ALLE emner...

 

Når en har deltatt i en tråd, er det forumprogrammets hovedfunksjon å sende epost om svar, for å muliggjøre en samtale om et emne. Dette er viktig. Siden ingen ønsker å bli druknet i epost, skrur mange av varslingen og da vet de ikke om at det er kommet svar i emnet. De emnene en deltar i FÅR en varsling om, dersom en ikke har ødelagt funksjonen. EN SKAL IKKE FØLGE HELE FORUMET!

 

Jeg vet ikke hvor mange innlegg som postes hver dag, men dette må da være en unødvendig belastning på forumprogrammet?

 

Derfor: En skal ikke skru av epostvarslingen, men en skal altså slutte å følge hele forumet.

 Sikkert lurt å sjekke det ja. Jeg tok en runde i innstillingene mine og ryddet litt i varslene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.